Koncert

Avishai Cohen Trio

Zene

A 47 éves bőgőst a legsikeresebb izraeli jazzexportcikknek nevezik, noha a rock, a latin zene és a funk sem áll távol tőle. A lengyel, portugál és spanyol gyökerekkel is rendelkező zenész mindezt most Budapestnek is bebizonyította, ráadásul másfél órás fellépése után az is elégedetten hagyta el a koncerttermet, aki a lágyabb, klasszikusabb jazzt kedveli, az is, aki nem retten vissza némi rockos-folkos beütéstől vagy éppen az akusztikusan előadott zsidó-spanyol ún. ladinóktól.

Cohen nyughatatlan személyisége a zenéjében is kitűnően tükröződik: idekap, odakap, nagybőgőzik, basszusgitározik, énekel, konferál és körberohangál a színpadon, száz fokon ég, de mindent jól csinál. Persze van, amit jobban: hiába kezdett basszgitárosként, a nagybőgő az ő igazi hangszere, az energiáit jobban tudja levezetni rajta. Elemében van akkor is, ha énekel, így hát decens-ülős jazzkoncertnek nyoma sincs, Cohen fieszta hangulatot varázsol a bársonyszékek közé. Erős karakterével nehéz versenyezni, de két zenésztársának olykor sikerül: Noam David a dobok mögött, Omri Mor pedig a billentyűkön csillogtatja meg kivételes tehetségét, főként a koncert második felében, amikor a frontember kicsit hátrébb húzódik, és hagyja kibontakozni őket. Cohen úgy tudja lehengerelni közönségét, hogy nem érzi az ember soknak, sőt zene iránti szenvedélyét és határtalan életkedvét átragasztva a hallgatóságára, felvillanyozza és lelkesíti őket. Helyben két visszatapsolás, otthon pedig még jó pár óra erejéig.

Müpa, október 11.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.