„A dalok egy-két akkordból állnak, váltás nincs nagyon, és ettől az egyszerűségtől hipnotikus hatása lesz ennek a punkos bluesnak” – szakértett nekünk a múlt héten Ian Siegal a
blues egyik különös válfajáról, a hill countryról, amely a Mississippi északi vidékén sarjadt ki, és olyan legendák pengették, mint Junior Kimbough vagy R. L. Burnside. Meg persze a komplett családfájuk, élükön Cedric Burnside-dal, aki már kiskamaszként apjával, a dobos Calvin Jacksonnal és nagyapjával, a már említett gitáros R. L. Burnside-dal turnézott; 40 éves korára négy „év bluesdobosa” díjat, egy Grammy-jelölést kapott, és azt a megtiszteltetést is begyűjtötte, hogy a Stack-O-Lee-t ízesen elmotherfuckerező Samuel L. Jackson mögé pakolhatta a grúvokat az A lánc című bluesfilmben. Mindez persze említésre se lenne méltó, ha Cedric nem lenne akkora tehetség, mint a felmenői, de hát az, és ezen a verandáján megírt, de korántsem hintaszékben bagózós, hanem delejező bluesriffekkel teli lemezen lezserül vezeti át a hill countryt a 21. századba. A dobos Cedric, aki most végre gitárt ragad (rögtön elektromosat), a borotvaéles, 3-4 percig ismételt és tényleg valamiféle hipnózisba ringató gitárszúrásaival azoknak kedvez, akik a bluestól valami pőre élet- meg halálélményt, vad szexepilt és a feldolgozhatatlan traumák kizenélését várják, miközben okosan azoknak is nyújt pár kapaszkodót, akik Jack White meg a Black Keys munkássága felől érkeznek a fekete népzenéhez. A kikezdhetetlenül erős Benton County Relic pont olyan, mint a borítón virító ferrotípia: időtlen bluest rejt, piszkosul vagány színekben.
Single Lock Records, 2018