dvd - VARIÁCIÓK SZEXRE

  • Kovács Bálint
  • 2011. február 17.

Zene

A kanadai film eredeti címe (Young people fucking) pontosabban írja le, miről van szó: öt plusz egy pénisz (legyen akár hús-vér, akár plasztik) viszontagságos útjáról a gatyától egy szimpatikus testnyílásig. A már-már dokumentarista igényű film precízen csoportosítja az öt egymástól független epizód cselekményét verbális előkészületekre, az előjátékra, a koituszra, az abban beálló sajnálatos szünetre, az orgazmusra és végül az újabb orális aktusra, azaz a levezető beszélgetésre.
A kanadai film eredeti címe (Young people fucking) pontosabban írja le, mirõl van szó: öt plusz egy pénisz (legyen akár hús-vér, akár plasztik) viszontagságos útjáról a gatyától egy szimpatikus testnyílásig. A már-már dokumentarista igényû film precízen csoportosítja az öt egymástól független epizód cselekményét verbális elõkészületekre, az elõjátékra, a koituszra, az abban beálló sajnálatos szünetre, az orgazmusra és végül az újabb orális aktusra, azaz a levezetõ beszélgetésre. A különféle intim testtájak melletti mellékszereplõk pedig az unott házaspár, a visszaesõ exszeretõk, az eddig-csak-barátok, az elsõ randi résztvevõi, a kakukktojás pedig a lakótársat is bevonó pár - vagyis azok a felállások, melyek a párkapcsolati lexikon korhatár nélküli részében szerepelnek; így maradhatott ki a tehenészlány és a farmer, a pizzafutár lány és a focicsapat meg a neveletlen japán diáklányok és a szigorú tanár nádpálcával.

Hogy az elsõ filmes, eddig fõként a Csillagkapu körül sertepertélõ Martin Gero munkája több legyen a szex lehetséges indokainak vázlatos periódusos rendszerénél, azért a szinte minden történetszálban elõbukkanó kisebb meglepetés felel: némi melegséggyanú, egy átverés vagy egy kisebbfajta, felcsatolható rózsaszín mûfütykös. Ami viszont nem meglepõ, hogy a film néha kicsit ízléstelen, néha egy kicsit érzelgõs - de épp csak annyira, hogy ha ugyanezt Cameron Diazzal, Keira Knightleyval, Ashton Kutcherrel és Jude Law-val forgatták volna le, simán lehetne a rendes évi karácsonyi kasszasiker a moziban.

Forgalmazza a Gamma Home Entertainment

***

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.