film - NE ENGEDJ EL!

  • - kg -
  • 2011. május 26.

Zene

b> Az ábrándos kis Kathy szereti az ábrándos kis Tommyt, de a kevésbé ábrándos kis Ruth is ott ólálkodik a közelben. A kis kamaszlelkek sérülhetnek, de a testrészekkel már csínján van a bánás, a legkisebb horzsolásra is irány az iskolaorvos.
b> Az ábrándos kis Kathy szereti az ábrándos kis Tommyt, de a kevésbé ábrándos kis Ruth is ott ólálkodik a közelben. A kis kamaszlelkek sérülhetnek, de a testrészekkel már csínján van a bánás, a legkisebb horzsolásra is irány az iskolaorvos. Kár nem érheti a portékát, mert ez a sok életrevaló angol kisdiák sok, máshol tanuló angol kisdiák klónja, és ha eljön az idõ, amikor szemre, májra vagy más belsõségre van szükség, a klón sebészkés alá fekszik, és sorsával megbékélve átadja szerveit. Így azért mindjárt más a kis Kathy, Tommy és Ruth fekvése. Hiába, klónnak lenni nem egy életpálya, boldog klónokról nem szólnak a filmek, és igény sem mutatkozik ilyesmire. Mivel azonban nagy a verseny a klónfilmek piacán is, újat azért kell mutatni, s Mark Romanek filmjének (készült Kazuo Ishiguro regényébõl) máris jár a jó pont, mert Romaneknél a jövõ rég elkezdõdött, az ötvenes évek már javában a klónozás jegyében telnek, s egy aprócska szerkezetet leszámítva minden olyan elragadóan ódivatú és angol, mint egy James Ivory-filmben. Újítás még, hogy a történet nagyvonalúan lemond a magyarázkodásról, az elején kiírják, hogy ez van, ezt kell szeretni, a többi meg a szerelmesekre van bízva, meséljen az arcuk és lelkük minden rezdülése e nagyszerû tudományos elõrelépés mellékhatásairól. A klóngyerekek klónfelnõttek lesznek, a szerelem és a sebészkés egyaránt sokat kivesz belõlük. A helyzet nagyon is drámai, de látni az egészbõl csak valami artisztikus nekifeszülést lehet. Futkosást a tengerparton, messzi tájba nézést és diszkrét könnyáztatottságot.

A Budapest Film bemutatója

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.