film - NE ENGEDJ EL!

  • - kg -
  • 2011. május 26.

Zene

b> Az ábrándos kis Kathy szereti az ábrándos kis Tommyt, de a kevésbé ábrándos kis Ruth is ott ólálkodik a közelben. A kis kamaszlelkek sérülhetnek, de a testrészekkel már csínján van a bánás, a legkisebb horzsolásra is irány az iskolaorvos.
b> Az ábrándos kis Kathy szereti az ábrándos kis Tommyt, de a kevésbé ábrándos kis Ruth is ott ólálkodik a közelben. A kis kamaszlelkek sérülhetnek, de a testrészekkel már csínján van a bánás, a legkisebb horzsolásra is irány az iskolaorvos. Kár nem érheti a portékát, mert ez a sok életrevaló angol kisdiák sok, máshol tanuló angol kisdiák klónja, és ha eljön az idõ, amikor szemre, májra vagy más belsõségre van szükség, a klón sebészkés alá fekszik, és sorsával megbékélve átadja szerveit. Így azért mindjárt más a kis Kathy, Tommy és Ruth fekvése. Hiába, klónnak lenni nem egy életpálya, boldog klónokról nem szólnak a filmek, és igény sem mutatkozik ilyesmire. Mivel azonban nagy a verseny a klónfilmek piacán is, újat azért kell mutatni, s Mark Romanek filmjének (készült Kazuo Ishiguro regényébõl) máris jár a jó pont, mert Romaneknél a jövõ rég elkezdõdött, az ötvenes évek már javában a klónozás jegyében telnek, s egy aprócska szerkezetet leszámítva minden olyan elragadóan ódivatú és angol, mint egy James Ivory-filmben. Újítás még, hogy a történet nagyvonalúan lemond a magyarázkodásról, az elején kiírják, hogy ez van, ezt kell szeretni, a többi meg a szerelmesekre van bízva, meséljen az arcuk és lelkük minden rezdülése e nagyszerû tudományos elõrelépés mellékhatásairól. A klóngyerekek klónfelnõttek lesznek, a szerelem és a sebészkés egyaránt sokat kivesz belõlük. A helyzet nagyon is drámai, de látni az egészbõl csak valami artisztikus nekifeszülést lehet. Futkosást a tengerparton, messzi tájba nézést és diszkrét könnyáztatottságot.

A Budapest Film bemutatója

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.