film - SZERELEM OLASZ MÓDRA

  • Szabó Ágnes
  • 2009. július 30.

Zene

Végy két eltérő nemű, 30 feletti lúzert. Erőltesd össze őket egy kínos randin a szingliklubban.
Végy két eltérõ nemû, 30 feletti lúzert. Erõltesd össze õket egy kínos randin a szingliklubban. Hazudtasd velük egymás arcába, hogy olaszok, amire ugyan dramaturgiailag semmi szükség - pár poén elcsattan a témában, de nem a helyzet szüli õket. Aztán, mikor már összeszerelmesednének, kavard össze a szálakat, hogy legyen mit kibogozni a könnyes összeborulás elõtt. Ennyi lenne Jason Todd Ipson szerelmesfilm-receptje. Rendezõnk amerikai független filmes, a horrorból evezett a romantika viharos vizeire, magával hozván egykori szereplõjét, Jay Jablonskit és a mûfaj minimum Arany Málna-díjas, ám koronázatlan királynõjét, Cerina Vincentet. Hogy is lehetne feledni azt a dekoltázst a Visszatérés a kísértethegyre címû B kategóriás zsánerbõl? A lidérclakta kísértetházban agyvelõ fröccsen, karok tépõdnek tövestül, gonoszok égnek szénné, a vezérmotívum azonban végig Cerina dekoltázsa, noha egyszer például a nõn landol egy Szaratov típusú hûtõ: a fõ beszakad, a dekoltázs túléli. Jelen szerelmes álkomédiában is a cici a fix fõszereplõ, minden és mindenki más csak kiegészítõ díszlet és mellékes kellék. Hablatyolnak még valamit arról, hogy mitõl nõ a nõ és pasi a pasi, meg hogy a szerelem csak lelki társak közt létezik, hogy aztán annak rendje és módja szerint megessen a térden csúszós leánykérés meg a kézen fogva kocogás a tengerparton. Miért? Hogy naplementében, az olasz táj igézõ kulisszái elõtt is megcsodálhassuk Cerina ringó halmait.

Romkom körülmények közt nyilván kivitelezhetetlen volt a hûtõ, pedig használhatták volna.

A Fórum Hungary bemutatója

* és fél

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.