koncert - Corrosion Of Conformity

  • - vincze -
  • 2011. július 7.

Zene

Azzal - gondolom - mindenki tisztában van, hogy ez a koncert akkor lett volna igazán nagy durranás, ha a C.O.C. abban a felállásban érkezik, amellyel világot hódított a 90-es évek közepétől olyan lemezekkel, mint a Deliverance vagy a Wiseblood, amelyek az egyes Down-anyaggal együtt gyakorlatilag melegágyai voltak a később begyűrűző stoner-doom-sludge hullámnak.
Azzal - gondolom - mindenki tisztában van, hogy ez a koncert akkor lett volna igazán nagy durranás, ha a C.O.C. abban a felállásban érkezik, amellyel világot hódított a 90-es évek közepétõl olyan lemezekkel, mint a Deliverance vagy a Wiseblood, amelyek az egyes Down-anyaggal együtt gyakorlatilag melegágyai voltak a késõbb begyûrûzõ stoner-doom-sludge hullámnak. Ehelyett a zenekar a Downban is érdekelt Pepper Keenan gitáros-énekes nélkül indult turnéra, a korai, még nélküle készült, jobbára hardcore-punk lemezek dalaival; a dolog pikantériája, hogy közben nyilvánosságra hozták, hogy a hármasban készített kislemez, a Your Tomorrow után egy Deliverance-jellegû anyag is készül majd - mégpedig Keenannel a fronton.

A késõn érkezetteknek talán újdonság, de a C.O.C. a Deliverance elõtt sem számított névtelen zenekarnak, sõt: a debütáló Eye For An Eye egy mai füllel kicsit porosnak hangzó, a maga idejében viszont kiváló hardcore/punklemez volt, a kettes Animosity pedig legalább annyira úttörõnek számított a keményvonalas hardcore-t a metállal vegyítõ anyagok közt, mint az S.O.D.-projekté. Ezekkel a dalokkal érkezett hozzánk a C.O.C. alapító hármasa, és játszott egy olyan egyórás koncertet a saccra százfõs közönség elõtt, hogy még akkor sem lehetett õket nem szeretni, ha az ember szíve igazán csak a Deliverance-rõl ismerõs Seven Days irgalmatlan fõriffjére dobbant meg igazán, amit aztán gyorsan át is vezettek valami korai cséphadarásba. A nagyokat mosolygó, láthatóan lelkes és szívbõl gitározó Woody Weatherman, a csúful elhízott, de még mindig kiválóan doboló, barátságos Reed Mullin és az aprócska, szikár, barázdált fejû Mike Dean - az ember valahogy így képzeli el Chuck Yeagert Tom Wolfe leírása alapján - látványának és lelkesedésének nem lehetett ellenállni: a végén már mindenki egy emberként bólogatott a Hungry Child riffjeire, és képes volt átmenetileg elfelejteni Pepper Keenant is.

Dürer-kert, június 28.

*****

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.