koncert - Subscribe - Áthangolva

  • - vincze -
  • 2011. június 23.

Zene

Márciusi Subscribe-interjúnkban Anga-Kis Miklós basszusgitáros már jelezte a zenekar következő igazán nagy durranását, a Művészetek Palotájában tartandó koncertet, amelyen a Subscribe-besztof áthangszerelt verzióit prezentálja a zenekar. Az előzetes érdeklődés már az interjú készültének időpontjában is akkora volt, hogy az eredetileg tervezett egyetlen koncert helyett végül kettőt tartott egy napon a zenekar - délután négykor és este nyolckor - a MűPa Fesztivál Színházában.
Márciusi Subscribe-interjúnkban Anga-Kis Miklós basszusgitáros már jelezte a zenekar következõ igazán nagy durranását, a Mûvészetek Palotájában tartandó koncertet, amelyen a Subscribe-besztof áthangszerelt verzióit prezentálja a zenekar. Az elõzetes érdeklõdés már az interjú készültének idõpontjában is akkora volt, hogy az eredetileg tervezett egyetlen koncert helyett végül kettõt tartott egy napon a zenekar - délután négykor és este nyolckor - a MûPa Fesztivál Színházában.

A két koncert gyakorlatilag teljes telt házzal ment le, és a Subscribe megint képes volt komoly meglepetést okozni. Az ugye tudott volt, hogy nem a mostanában az MR2 által futtatott klasszikus unplugged bulira kell készülnünk, és nem is afféle patyomkin-szimfonikus estre, ahol a zenekar gyakorlatilag változtatás nélkül nyomja le a dalait, a vendég hangszeresek pedig igyekeznek lépést tartani a tempóval - ehelyett teljesen új hangszerelést kaptak a témák. Ez elsõsorban Cséry Zoltán billentyûs érdeme, aki hihetetlenül komoly és ötletes munkát végzett: jó érzékkel találta meg az egyes dalokra passzoló köntöst úgy, hogy a komoly vendégzenészgárda - többek közt a PASO fúvósai, egy négytagú vonósszekció, külön ütõhangszeres és a vokalisták - is meghatározó funkciót kapott az átiratokban. Az egyébként gitárcentrikus dalokban így talán a húros hangszerek kapták a legkisebb szerepet (elõfordult, hogy hosszú percekig egy pendítést sem hallottunk), de az összkép - a Season Five társulat a cappella elõadott, kicsit felesleges egyvelegétõl eltekintve - gyakorlatilag így is hibátlanra sikerült. A pszichedelikus Delirium II, a reggae-be átültetett Gay Rodeo és a lemezverziótól nem is nagyon különbözõ, a trombitajátékkal viszont hidegrázós élménnyé varázsolt Between Heaven And Her hallatán legszívesebben ott és akkor kényszerítettem volna a zenekar tagjait a koncert felvételének azonnali kiadására.

Mûvészetek Palotája, június 19.

*****

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.