lemez - SICK OF IT ALL: BASED ON A TRUE STORY

  • V. Á.
  • 2010. május 20.

Zene

A Sick Of It All pontosan ugyanaz a hardcore-színtéren, mint mondjuk metálban a Slayer vagy a Motörhead: tiszteletre méltó munkássággal rendelkező társaság, ahol a zenészek már a pályafutásuk legelején rátapintottak valami kimondottan sajátosra, és azóta sem tértek le a kitaposott útról. Mindezt úgy, hogy nem nagyon sikerült gyenge albumot csinálniuk, mert nagyon okosan éppen akkor vonultak kicsit vissza a lemezkészítés-turné-lemezkészítés mókuskerekéből, amikor úgy érezték, hogy kezdenek megfáradni. A Based On A True Story négyéves szünet után készült, és pontosan olyan, mint amikor az ember feltöltődve és kipihenten egy máskor komolynak és felelősségteljesnek ígérkező feladatnak is habzó szájú lelkesedéssel vág neki.
A Sick Of It All pontosan ugyanaz a hardcore-színtéren, mint mondjuk metálban a Slayer vagy a Motörhead: tiszteletre méltó munkássággal rendelkezõ társaság, ahol a zenészek már a pályafutásuk legelején rátapintottak valami kimondottan sajátosra, és azóta sem tértek le a kitaposott útról. Mindezt úgy, hogy nem nagyon sikerült gyenge albumot csinálniuk, mert nagyon okosan éppen akkor vonultak kicsit vissza a lemezkészítés-turné-lemezkészítés mókuskerekébõl, amikor úgy érezték, hogy kezdenek megfáradni.

A Based On A True Story négyéves szünet után készült, és pontosan olyan, mint amikor az ember feltöltõdve és kipihenten egy máskor komolynak és felelõsségteljesnek ígérkezõ feladatnak is habzó szájú lelkesedéssel vág neki. A Based... harminchárom percébõl pontosan ez az energia árad, ami az ilyen negyven fölötti figuráknál már általában el szokott veszni valahol, de itt a dalok annyira hibátlanra sikerültek, hogy a röviden és velõsen elõvezetett - sehol sem csúsznak három perc fölé -, bunkó hardcore-punk témákkal telepakolt lemezt automatikusan újraindítja a hallgató, hogy megint megkapja az alig több mint félórás életerõadagját. A legszebb pedig az, ahogy sokadjára is úgy sütik el a jellegzetes kliséiket - Pete Koller gitáros a nyitó Death Or Jailben helybõl annyira nevetségesen egyszerû, mégis ördögien húzós riffet süt el, hogy hanyatt kell esni tõle -, hogy egyetlen másodperc sem tûnik cikinek vagy vállalhatatlannak, és ez már valóban csak a legnagyobbak sajátja.

Century Media, 2010

*****

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.