Sziget – Koncert

Nincs több mesebeli lény – Gorillaz

  • Keller-Alánt Ákos
  • 2018. szeptember 16.

Zene

A Gorillaz sokáig elkerülte hazánkat, de tavaly óta ez már a harmadik fellépésük volt: a rövid promókoncert és a 2017-es Humanz félházas Aréna-beli bemutatója után most a legfrissebb The Now Now című lemezt hozták el a Sziget Nagyszínpadára. Itt pedig egyértelműen kiderült, hogy hiába a sok kiváló vendégművész, a Gorillaz immáron nem valamiféle futurisztikus virtuális zenekar, hanem az utóbbi években egyre termékenyebb Damon Albarn szólóprojektje – amit legjobban a koncerten is kivetített (amúgy a zenekar legutóbbi slágere, a Humility klipjéből kölcsönzött) mondat tükröz leghívebben: „No more unicorns anymore”. Nincsenek többé mesebeli lények: az eredeti Gorillaz-koncepció alapját adó jól ismert képregényfigurák csak mutatóba bukkantak fel a kivetítőn, a színpadon pedig azok a hús-vér háttéremberek játszottak, akik a kezdetektől kísérik a Gorillazt.

A zenészek nagyon odatették magukat, és a kissé megviseltnek tűnő Albarn kifejezetten élvezte is a viszonylag hosszú koncertet; a dalszerző-énekes mindvégig nagyon közvetlen volt, már az első percekben leugrott a színpadról, hogy a közönséggel pacsizhasson. Ám hiába a jó számok és a szinte tökéletes előadás, a fesztivál nagyszámú közönségének valahogyan nem jött be 2D-Albarn jellegzetes, elszállós világa. Az újabb számokat meglehetősen kevesen ismerték, a kevéssé tempós dalok pedig nem igazán mozgatták meg a közönséget, még a publikum megénekeltetésére tett ismételt kísérletek is rendre kudarcot vallottak. Hiányérzete ugyanakkor senkinek sem lehetett, hiszen minden fontosabb dal elhangzott a koncerten. Beszédes azonban, hogy a zenekar utolsó igazán nagy slágerei is már vagy nyolcévesek (a Superfast Jellyfish vagy a Stylo a Plastic Beachről), a legnagyobb sikert pedig a Gorillaz első két, 2001-es és 2005-ös albumának dalai aratták (Feel Good Inc., Clint Eastwood), ezeket Albarnék jó érzékkel az este legvégére tartogatták.

Sziget, Dan Panaitescu Nagyszínpad, augusztus 9.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.