lemez

Red Axes: The Beach Goths

  • - minek -
  • 2017. október 7.

Zene

Dori Sadovnik és Niv Arzi duója Tel-Avivból indulva hódította meg a rafináltabb tánczenékre specializálódott klubok világát. Direkt zenéik (és remixeik) izgalmasan elegyítik a nyolcvanas évekbe­li posztpunk/new wave/minimal
wave elődök munkásságát az italo és a New York-i avant-diszkó játékos izgalmaival és az egzotikusan vérforraló (afro, brazil, közel-keleti) ritmusokkal. Albumaikon viszont máshová kerülnek a hangsúlyok. Míg a 2014-es Ballad of the Ice-nak többek között a The Watkins gátlástalan shuffle-ját vagy a duó híres Bauhaus-feldolgozását (Bela Lugosi’s Dead) köszönhetjük, addig az új album címéhez illően teljes sikerrel bolondítja a surf, posztpunk, italo sőt shoegaze hatásokat. De hipnotikus hangminták, remek vendégzenészek és vokalisták nélkül mindez nem sikerülhetett volna!
A sompolyogva lüktető Ride the Sus The Cramps-es felütése, vagy a Tantram Power menetelős garázsrockja után a What is in Your Head már a nyolcvanas évek neopszichedelikus bandáit idézi meg. A Tarzan Blues (az izraeli The Crotches vokalistájával) csaknem psychobillys őrülete után a bendzsóriffre épülő, morriconés Loosen beránt a sivatag közepébe, a vérbeli tánczene Shir1 moroderi grúvjától pedig csak egy lépés a Talmoodi jazzcore/diszkó etűdje (amelyben Eyal Talmudi szaxofonozik, Roy Chen dobol). A női vokálos Into Your Arms másnapos reggeli balladája méltó lezárása az albumnak, amely egyéb érdemei mellett az őszi melankólia egyik legjobb ellenszere.

Garzen Records, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.