lemez

Red Axes: The Beach Goths

  • - minek -
  • 2017. október 7.

Zene

Dori Sadovnik és Niv Arzi duója Tel-Avivból indulva hódította meg a rafináltabb tánczenékre specializálódott klubok világát. Direkt zenéik (és remixeik) izgalmasan elegyítik a nyolcvanas évekbe­li posztpunk/new wave/minimal
wave elődök munkásságát az italo és a New York-i avant-diszkó játékos izgalmaival és az egzotikusan vérforraló (afro, brazil, közel-keleti) ritmusokkal. Albumaikon viszont máshová kerülnek a hangsúlyok. Míg a 2014-es Ballad of the Ice-nak többek között a The Watkins gátlástalan shuffle-ját vagy a duó híres Bauhaus-feldolgozását (Bela Lugosi’s Dead) köszönhetjük, addig az új album címéhez illően teljes sikerrel bolondítja a surf, posztpunk, italo sőt shoegaze hatásokat. De hipnotikus hangminták, remek vendégzenészek és vokalisták nélkül mindez nem sikerülhetett volna!
A sompolyogva lüktető Ride the Sus The Cramps-es felütése, vagy a Tantram Power menetelős garázsrockja után a What is in Your Head már a nyolcvanas évek neopszichedelikus bandáit idézi meg. A Tarzan Blues (az izraeli The Crotches vokalistájával) csaknem psychobillys őrülete után a bendzsóriffre épülő, morriconés Loosen beránt a sivatag közepébe, a vérbeli tánczene Shir1 moroderi grúvjától pedig csak egy lépés a Talmoodi jazzcore/diszkó etűdje (amelyben Eyal Talmudi szaxofonozik, Roy Chen dobol). A női vokálos Into Your Arms másnapos reggeli balladája méltó lezárása az albumnak, amely egyéb érdemei mellett az őszi melankólia egyik legjobb ellenszere.

Garzen Records, 2017

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."