lemez

Red Axes: The Beach Goths

  • - minek -
  • 2017. október 7.

Zene

Dori Sadovnik és Niv Arzi duója Tel-Avivból indulva hódította meg a rafináltabb tánczenékre specializálódott klubok világát. Direkt zenéik (és remixeik) izgalmasan elegyítik a nyolcvanas évekbe­li posztpunk/new wave/minimal
wave elődök munkásságát az italo és a New York-i avant-diszkó játékos izgalmaival és az egzotikusan vérforraló (afro, brazil, közel-keleti) ritmusokkal. Albumaikon viszont máshová kerülnek a hangsúlyok. Míg a 2014-es Ballad of the Ice-nak többek között a The Watkins gátlástalan shuffle-ját vagy a duó híres Bauhaus-feldolgozását (Bela Lugosi’s Dead) köszönhetjük, addig az új album címéhez illően teljes sikerrel bolondítja a surf, posztpunk, italo sőt shoegaze hatásokat. De hipnotikus hangminták, remek vendégzenészek és vokalisták nélkül mindez nem sikerülhetett volna!
A sompolyogva lüktető Ride the Sus The Cramps-es felütése, vagy a Tantram Power menetelős garázsrockja után a What is in Your Head már a nyolcvanas évek neopszichedelikus bandáit idézi meg. A Tarzan Blues (az izraeli The Crotches vokalistájával) csaknem psychobillys őrülete után a bendzsóriffre épülő, morriconés Loosen beránt a sivatag közepébe, a vérbeli tánczene Shir1 moroderi grúvjától pedig csak egy lépés a Talmoodi jazzcore/diszkó etűdje (amelyben Eyal Talmudi szaxofonozik, Roy Chen dobol). A női vokálos Into Your Arms másnapos reggeli balladája méltó lezárása az albumnak, amely egyéb érdemei mellett az őszi melankólia egyik legjobb ellenszere.

Garzen Records, 2017

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.