Lemez

Sorbonne Sexual: Amíg álmodik

Zene

Három évvel a 2017-es Kifutás után jelent meg a zenekar harmadik nagylemeze, amely az eddigi legletisztultabb anyaguk. Ebben vélhetően nagy szerepe van az Óriás-frontember Egyedi Péternek, aki hangmérnökként és producerként is kivette a részét a munkálatokból, sőt, az egyik számnak ő a társszerzője is. Elmondása szerint bő egy év alatt rengeteget alakultak a dalok a keze alatt, de a végeredményt sokkal inkább magáénak érezte az összes tag, és a lemezen valóban érződik az egységes koncepció.

Karádi Gergő szövegei kifejezetten mélyek és elgondolkodtatóak, egyébként ez fogott meg a Sorbonne-ban már először is, amikor a Pál Utcai Fiúk előzenekaraként futottam bele a fellépésükbe. Élőben ritkán ragadnak meg a dalszövegek, de itt önkéntelenül is arra gondoltam: végre valami újszerű és egyáltalán nem közhelyes! Nem az a tipikus bulizene – bár a számok többsége pörgős –, szóval ugrálni is lehet rá, de úgy üt igazán, ha közben a mondanivalóra is figyelünk. Akkor nagyon rá lehet hangolódni.

A 30Y hatását nehezen tagadhatnák le. Egyrészt Karádi hangja néhol megtévesztésig hasonlít Beck Zoliéra – van egy duettjük is –, másrészt a Simán elhiszem című számban a „Városemberek vagyunk már csupán” sorral direkt rá is játszanak, utalva az egyik régebbi 30Y-lemezre. Még sincs kellemetlen „koppintásérzés”, egyértelmű a zenekar önálló karaktere, amely idővel tovább finomodhat.

Szerzői kiadás, 2019

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”