Lemez

Sorbonne Sexual: Kifutás

  • Mihályi Dávid
  • 2017. október 21.

Zene

Két év telt el a 2015-ös bemutatkozó album, a Fáma megjelenése óta, és úgy tűnik, hogy ennyi idő alatt megkomolyodott a Karádi Gergő (gitár, ének), Vitányi Dávid (basszusgitár), Dörögdi Dávid (dob) és Galgóczi Olivér (gitár) alkotta hazai alter zenekar. A Kifutás dalait hallgatva Örkény István Egy tragikus eset című egypercese ugrik be: jó érzés értelmiséginek lenni, de mit ér vele az ember, ha semmibe veszik?

Kis túlzással azt is mondhatnánk, hogy a Sorbonne Sexual új anyagával a saját helyzetét próbálta érzékeltetni a magyar zenei porondon. Egyszerre magabiztosak és kiábrándultak, s e kettősség még a hangszerelésben is megmutatkozik, hiszen a legrockosabb számaikban is vannak lágy, érzékenyebb pillanatok. No meg némi áthallás, hiszen Hunsoccer című daluk szövegét Kardos-Horváth János is írhatta volna: „EU-komfort játszóterek helyett, igazi grundok kellenek, a stadionokkal várnék, előtte csináljatok sok focista gyereket.”

A melankolikus Megesküvős egy lakodalmi fellépés nyomasztó pillanatait örökíti meg, a címadó dal a magyar könnyűzene jelenlegi helyzetén mereng („Szevasz kultúra, well hello, mindenki szív, s mindenki masszív, nekem még pénzem sincs, ami halott lenne”), a Gorillaz hangulatát megidéző Sohasemleszünk című dalukkal pedig lezárják és kimondják: ők nem lesznek popzenészek. Kár, mert gyengéi ellenére is egy kifejezetten olyan hazai album, amit több emberhez kellene eljuttatni.

Szerzői kiadás, 2017

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.