színház - A PÖTTYÖS PANNI az iskolában

  • - sisso -
  • 2010. október 14.

Zene

című merész és kevéssé nosztalgikus gyerekelőadást a Budapesti Õszi Fesztiválon mutatta be a Bozsik Yvette Társulat. A fiam most kezdte az iskolát, gondoltam, végre egy darab, amiben megnézheti magát mint szuperhőst.
címû merész és kevéssé nosztalgikus gyerekelõadást a Budapesti Õszi Fesztiválon mutatta be a Bozsik Yvette Társulat. A fiam most kezdte az iskolát, gondoltam, végre egy darab, amiben megnézheti magát mint szuperhõst. Én magam nem néztem volna jó szívvel egy hagyományos adaptációt (az utolsó olvasástól eltelt idõ és az illúziók miatt), a hatalmas legójátéknak tûnõ, könnyen a koreográfia részévé váló díszletben, rikító, dadaista ruhákkal, szürreális mozgáskórusokkal, aktuális poénként illeszkedõ zenékkel megrendezett, Németh Ákos által átírt verzió azonban elég plasztikus. Sikerült kellõképpen eltartanom magamtól a gyereksorsomat, gyerekem pedig lubickolt a ritmusokban, miközben kisiskolás önmagára csodálkozhatott. A darab tág lehetõségeket hagy a képzeletnek, és a Bozsikra amúgy is annyira jellemzõ ironikus mozdulatmûvészeti elgondolások miatt még humoros is. További erény, hogy a fiatal szereplõk erõlködés nélkül néznek ki úgy, mintha az elsõ bé ajtaján léptek volna ki. Krisztik Csaba (a Forte Társulatból) artistaügyességével ámulatba ejti a nézõt, nem beszélve Vati Tamás tapló felnõtt bohócfigurájáról.

Bozsik jó úton jár a gyerekdarabjaival, mert nem megmondó akar lenni, hanem pontos technikái birtokában megérteni vágyik maga is. Elég nagylelkû gesztus ez. Volt szuperhõsössztánc is, tipikus tornatanárral, akit Gombai Szabolcs mímel, ez a Cartoon Network animációinak világát idézte meg, kritikusan - ez volt tán a legjobb. Meg még az, hogy egy kamaszházibuliban végzõdik az egész, vagyis van remény túlélni az általános iskolát.

- sisso -

Thália Arizóna Stúdió, október 11.

*****

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.