film - ÍZEK, IMÁK, SZERELMEK

  • - kg -
  • 2010. október 14.

Zene

Valami olyat mond a Balin rendelő kétfogú gyógyító ember - kezében Julia Roberts finom erezetű kacsójával -, hogy Julia, pontosabban az írónő, akit Julia játszik, jobban tenné, ha megkeresné a boldogságot, és Julia, pontosabban az írónő, akit Julia játszik, ennek szenteli az elkövetkező 130 percet. Keresi.
Valami olyat mond a Balin rendelõ kétfogú gyógyító ember - kezében Julia Roberts finom erezetû kacsójával -, hogy Julia, pontosabban az írónõ, akit Julia játszik, jobban tenné, ha megkeresné a boldogságot, és Julia, pontosabban az írónõ, akit Julia játszik, ennek szenteli az elkövetkezõ 130 percet. Keresi. Benéz az ágy alá (Manhattan, New York), nem találja. Benéz a hitvesi ágyba, meglátá benne férjeurát, nem találja. Benéz egy másik ágyba, délceg fiatalember nyújtózik el rajta, ott sem leli. Hát elnéz olaszba, és igen, itt már bizsereg valami, mert Rómát csuda egy nép lakja, olaszoknak hívják õket és esküsznek az édes semmittevésre. A Balin rendelõ kétfogú gyógyító ember azonban nem ilyen boldogságot írt fel Juliának, aki így India felé veszi a kiteljesedés irányát, ahol sok a szúnyog és spirituálisan jó a vétel. Noha Julia antennái egyelõre nem fogják a mélyebb tartalmakat, de sebaj, arra való Richard Jenkins, hogy segítsen a megvilágosodásban. Amely, magától értetõdik, nem lehet teljes a Balin rendelõ kétfogú gyógyító viszontlátása nélkül, aki legjobb tanácsait, úgy szerelmi ügyekben, mint a kétoldali derût és a beteljesülést illetõen Julia második eljövetelére tartogatta. A kis hamis, sejthettük volna, egyetlen mentségünk, hogy Julia mosolya közel s távol mindent elhomályosít. Van neki szelíd-jótékony, pajkosan kislányos, érett nagyasszonyos, pizzázás utáni emésztõs, sõt könnyekig hatódott mosolya is - nincs az az olasz mamma, indiai árva vagy hátrányos helyzetû indonéz kisdiák, aki labdába rúghat mellette.

Az InterCom bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.