film - ÍZEK, IMÁK, SZERELMEK

  • - kg -
  • 2010. október 14.

Zene

Valami olyat mond a Balin rendelő kétfogú gyógyító ember - kezében Julia Roberts finom erezetű kacsójával -, hogy Julia, pontosabban az írónő, akit Julia játszik, jobban tenné, ha megkeresné a boldogságot, és Julia, pontosabban az írónő, akit Julia játszik, ennek szenteli az elkövetkező 130 percet. Keresi.
Valami olyat mond a Balin rendelõ kétfogú gyógyító ember - kezében Julia Roberts finom erezetû kacsójával -, hogy Julia, pontosabban az írónõ, akit Julia játszik, jobban tenné, ha megkeresné a boldogságot, és Julia, pontosabban az írónõ, akit Julia játszik, ennek szenteli az elkövetkezõ 130 percet. Keresi. Benéz az ágy alá (Manhattan, New York), nem találja. Benéz a hitvesi ágyba, meglátá benne férjeurát, nem találja. Benéz egy másik ágyba, délceg fiatalember nyújtózik el rajta, ott sem leli. Hát elnéz olaszba, és igen, itt már bizsereg valami, mert Rómát csuda egy nép lakja, olaszoknak hívják õket és esküsznek az édes semmittevésre. A Balin rendelõ kétfogú gyógyító ember azonban nem ilyen boldogságot írt fel Juliának, aki így India felé veszi a kiteljesedés irányát, ahol sok a szúnyog és spirituálisan jó a vétel. Noha Julia antennái egyelõre nem fogják a mélyebb tartalmakat, de sebaj, arra való Richard Jenkins, hogy segítsen a megvilágosodásban. Amely, magától értetõdik, nem lehet teljes a Balin rendelõ kétfogú gyógyító viszontlátása nélkül, aki legjobb tanácsait, úgy szerelmi ügyekben, mint a kétoldali derût és a beteljesülést illetõen Julia második eljövetelére tartogatta. A kis hamis, sejthettük volna, egyetlen mentségünk, hogy Julia mosolya közel s távol mindent elhomályosít. Van neki szelíd-jótékony, pajkosan kislányos, érett nagyasszonyos, pizzázás utáni emésztõs, sõt könnyekig hatódott mosolya is - nincs az az olasz mamma, indiai árva vagy hátrányos helyzetû indonéz kisdiák, aki labdába rúghat mellette.

Az InterCom bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.