Lemez

The Somersault Boy: Come On Feel The Misery

  • Mihályi Dávid
  • 2017. augusztus 20.

Zene

Sallai László (ének, gitár) nevével többször lehetett találkozni az utóbbi hónapokban. Másik két együttesének, a Felső Tízezernek és a Szabó Benedek és a Galaxisoknak nemrégiben jelentek meg lemezei, most viszont itt van Horváth Zoltánnal (basszusgitár) és Mika Sundholmmal (dobok) közös projektjének, a The Somersault Boynak is az új, amúgy második albuma. A lemez kiválóan indul a Come On Feel The Misery címadó számmal, s összefoglalja mindazt, amit a félórás anyagtól várhatunk: fülbemászó dallamokat és nagyszerű refréneket. Mivel Sallai a Felső Tízezerrel már bizonyította, hogy remek slágerszerző, a lemez legnagyobb meglepetése Mika Sundholm dalszerzői bemutatkozása: az Every Night az ötvenes-hatvanas évek legjobb szerelmes balladáinak modern változata, ha a The Penguins az Earth Angelt vagy ha a The Beach Boys a Surfer Girlt napjainkban venné fel, olyan végeredményt hallanánk, mint a dobos dala. A Nobody Cares About My Band (Anymore) című dal gitártémája viszont már a Beatlesre emlékeztet, és még ez is csak a jéghegy csúcsa! A tizenkét dal hallgatása közben szinte mindig előjön valami régi zenei emlék, mintha ez az egész egy régi válogatáslemez volna… Hogy ez mégsem akkora baj, az leginkább annak köszönhető, hogy a The Somersault Boy mindezt olyan természetességgel és őszintén vezeti elő, hogy egyáltalán nem várunk tőlük zenei újításokat. Úgy tűnik, a zenekar célja a Come On Feel The Miseryvel az lehetett, hogy bárhol és bármikor klubbá varázsolják a környezetüket. És ez maradéktalanul sikerült.

Normafa Records, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.