Ehhez mérten különösen nagy meglepetés, hogy pár hónappal a By the Fire után Moore újabb lemezzel állt elő, bár arra nem vennénk mérget, hogy rég eltervezett lépés lett volna ez a részéről. A Screen Time megjelenése inkább valamiféle karantén ihlette megnyilvánulás, ami „normális” körülmények között nem tartozna a nyilvánosságra. Mentségére szolgál, hogy mégsem hirtelen felindulásból vagy unalmában jött elő a lemezzel, amihez fontos adalék a megjelenés február 5-ére igazított dátuma. A Bandcamp streaming szolgáltató ugyanis e napon „Bandcamp pénteket” tartott, ami azt jelenti, hogy aznapi bevételük javát – amit jócskán megdobhat egy debütáló album – a rászoruló zenészek megsegítésére fordítják. Még nem tudjuk, hogy pontosan mennyi pénzzel járult hozzá e bevételhez a Screen Time, az viszont biztos, hogy Thurston Moore-t ettől kezdve az ambient műfaj elkötelezettjének is lehet mondani. A kilenc minimalista instrumentális kompozíciót (The Station, The Neighbor, The View, The Home, The Upstairs stb. címekkel) a bezártság ihlette, de amit hallunk, abban nem sok dráma van, inkább az efféle szorongások feloldásának szándéka Brian Eno modorában, meditációra csábítva, ha úgy tetszik, „belső utazással”.
Daydream Library Series, 2021
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!