Ehhez mérten különösen nagy meglepetés, hogy pár hónappal a By the Fire után Moore újabb lemezzel állt elő, bár arra nem vennénk mérget, hogy rég eltervezett lépés lett volna ez a részéről. A Screen Time megjelenése inkább valamiféle karantén ihlette megnyilvánulás, ami „normális” körülmények között nem tartozna a nyilvánosságra. Mentségére szolgál, hogy mégsem hirtelen felindulásból vagy unalmában jött elő a lemezzel, amihez fontos adalék a megjelenés február 5-ére igazított dátuma. A Bandcamp streaming szolgáltató ugyanis e napon „Bandcamp pénteket” tartott, ami azt jelenti, hogy aznapi bevételük javát – amit jócskán megdobhat egy debütáló album – a rászoruló zenészek megsegítésére fordítják. Még nem tudjuk, hogy pontosan mennyi pénzzel járult hozzá e bevételhez a Screen Time, az viszont biztos, hogy Thurston Moore-t ettől kezdve az ambient műfaj elkötelezettjének is lehet mondani. A kilenc minimalista instrumentális kompozíciót (The Station, The Neighbor, The View, The Home, The Upstairs stb. címekkel) a bezártság ihlette, de amit hallunk, abban nem sok dráma van, inkább az efféle szorongások feloldásának szándéka Brian Eno modorában, meditációra csábítva, ha úgy tetszik, „belső utazással”.
Daydream Library Series, 2021
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!