Lemez

Torres: Three Futures

  • - minek -
  • 2017. december 23.

Zene

A déli baptista környezetben felnőtt Torres (azaz Mackenzie Scott) immár a harmadik albumánál járó művésznő, ihletett és sokoldalú poé­ta, aki csillogóan asszociatív, képszerűen kifejező sorait ezúttal az oly sok örömet adó test témájának szentelte. De ezúttal egy titkokat rejtő, sokáig elemezhető, újra- és újrahallgatható albumot is köszönhetünk neki! Dalszerzőként minden gondolatához precízen megtalálja a megfelelő zenei kifejezési formákat, de ebben most segítségére volt Rob Ellis producer (PJ Harvey) és vendégzenészként Adrian Utley (Portishead) is. A látszólag széttartó inspirációk (Can, Kraftwerk, Kate Bush, Portishead, ABBA) ellenére is egységes, váltakozó mennyiségű szigorral és játékossággal megkomponált album született, amelyben a motorikus krautrock alapok néha határozottabb elektronikus kulisszával és Scott innovatív, időnként tudatosan disszonáns gitárjátékával találkoznak. És akkor még nem is beszéltünk szuggesztív, a bőr alá kúszó, számos regiszteren játszó énekhangjáról! Valóságos mestere a lírai szerepjátéknak, könnyedén bújik saját figurái bőrébe, azok szemén át reflektál magára, testi vágyaira, a hús mindent felülíró uralmára, csalódásaira, felismeréseire és megkönnyebbüléseire. A dalok hol balladisztikusak (mint a címadó szám), hol megfontolt ütemben kattognak (Bad Baby Pie, Concrete Ganesha), de a zenei elemek tökéletesen eltalált érzéki harmóniában passzolnak egymáshoz.

4AD/Bertus, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.