Lemez

Torres: Three Futures

  • - minek -
  • 2017. december 23.

Zene

A déli baptista környezetben felnőtt Torres (azaz Mackenzie Scott) immár a harmadik albumánál járó művésznő, ihletett és sokoldalú poé­ta, aki csillogóan asszociatív, képszerűen kifejező sorait ezúttal az oly sok örömet adó test témájának szentelte. De ezúttal egy titkokat rejtő, sokáig elemezhető, újra- és újrahallgatható albumot is köszönhetünk neki! Dalszerzőként minden gondolatához precízen megtalálja a megfelelő zenei kifejezési formákat, de ebben most segítségére volt Rob Ellis producer (PJ Harvey) és vendégzenészként Adrian Utley (Portishead) is. A látszólag széttartó inspirációk (Can, Kraftwerk, Kate Bush, Portishead, ABBA) ellenére is egységes, váltakozó mennyiségű szigorral és játékossággal megkomponált album született, amelyben a motorikus krautrock alapok néha határozottabb elektronikus kulisszával és Scott innovatív, időnként tudatosan disszonáns gitárjátékával találkoznak. És akkor még nem is beszéltünk szuggesztív, a bőr alá kúszó, számos regiszteren játszó énekhangjáról! Valóságos mestere a lírai szerepjátéknak, könnyedén bújik saját figurái bőrébe, azok szemén át reflektál magára, testi vágyaira, a hús mindent felülíró uralmára, csalódásaira, felismeréseire és megkönnyebbüléseire. A dalok hol balladisztikusak (mint a címadó szám), hol megfontolt ütemben kattognak (Bad Baby Pie, Concrete Ganesha), de a zenei elemek tökéletesen eltalált érzéki harmóniában passzolnak egymáshoz.

4AD/Bertus, 2017

Figyelmébe ajánljuk