A nagy ünneplésben keveseknek tűnt fel az illetékes államtitkár azon megjegyzése, hogy a teljes villamosítástól még 105 kilométer távolságra vannak, és még sok egyéb tennivaló akad, például új vasúti pályákat is kell építeni.
Egy évvel később így volt ezzel Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter is, aki egy interjúban a „titkos vágyai” között említette a balatoni körvasutat. „Ez turistalátványosságként is kiváló lehetőségeket rejtene magában, éppen úgy, ahogy Budapesten a 2-es villamos” – mondta, de nem tűnt túlzottan optimistának: „Ha ennek megvalósulását elérni nem is tudom a hivatali időm alatt, bízom benne, hogy legalább közelebb jutok hozzá.”
Aggodalma nem volt alaptalan. A Szabadbattyán–Balatonfüred szakasznak a 2017-es vizes vb-re kellett volna elkészülnie, de a pálya annyira katasztrofális állapotban volt, hogy ezt a tervet fel kellett adni. Ráadásul muszáj volt lefaragni a költségeket – ezért a teljes pályafelújítást ejtették, hiszen hülyén vette volna ki magát, ha a villamosítást ejtik. 2021 nyarára felújítottak négy vasútállomást és egy alagutat, de a síneket sok helyen úgy hagyták.
„Az északi és a déli part megközelítése a kiszámítható vasúti menetrend és csökkenő menetidő miatt még gyorsabbá vált” – tájékoztatta a MÁV az utasokat az átadás után, de öt nappal később megjött a kánikula, az újonnan átadott pályaszakaszon pedig 60-as sebességkorlátozást kellett bevezetni.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!