A szerk.

Zavartalanul

A szerk.

Nyilván önök is úgy vannak vele, mint mi, hogy évek (az idősebb kollégák évtizedek) óta valóságos ideggörcsben várják a japán zárszámadási törvény vitáját a tokiói parlamentben, és miután kiderül, hogy a hiány magas, napokig álmatlanul tanulmányozzák az apró betűs részt, hogy hol szaladtak el a költségek (vagy maradtak el a tervezett bevételek). Szegény japán adófizető barátaink!

Mindez a férfi magasugrás döntőjét és az olasz Gianmarco Tamberi magas színvonalon szórakoztató magánszámát nézve jutott az eszünkbe, melyet azelőtt, aközben és azután adott elő, hogy izgalmas ugribugri során elnyerte az olimpiai bajnoki címet (megosztva az ugyancsak extravagáns katari versenyzővel). De lehet, hogy akkor, amikor a jihlavai születésű Lukáš Krpálek (edzője egy ízben „intelligens szörnynek” nevezte, csehül jobban hangzik: inteligentní monstrum) pompás fejen átdobással ippon értékű akciót hajtott végre a jóképű grúz mackó, Guram Tusisvili sérelmére a nehézsúlyú cselgáncsozók zárómeccsén; minekutána a két daliás fiatalember úgyszólván percekig zokogott a tatamin egymás nyakában, az örömtől, a bánattól, az ördög tudná megmondani, mitől, saját maguk, egymás és a sport szeretetétől. A befogadói élmények sorolását sokáig tudnánk folytatni, a női rövidtávfutó mezőny már-már művészi sminkjein és ékszerkollekcióján át a tajvani és a kínai versenyző akrobatikájáig a női tollas egyéni döntőben. Végül is az igazi sportrajongónak tulajdonképpen tökmindegy, hogy mit néz.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.