A szerk.

Zavartalanul

A szerk.

Nyilván önök is úgy vannak vele, mint mi, hogy évek (az idősebb kollégák évtizedek) óta valóságos ideggörcsben várják a japán zárszámadási törvény vitáját a tokiói parlamentben, és miután kiderül, hogy a hiány magas, napokig álmatlanul tanulmányozzák az apró betűs részt, hogy hol szaladtak el a költségek (vagy maradtak el a tervezett bevételek). Szegény japán adófizető barátaink!

Mindez a férfi magasugrás döntőjét és az olasz Gianmarco Tamberi magas színvonalon szórakoztató magánszámát nézve jutott az eszünkbe, melyet azelőtt, aközben és azután adott elő, hogy izgalmas ugribugri során elnyerte az olimpiai bajnoki címet (megosztva az ugyancsak extravagáns katari versenyzővel). De lehet, hogy akkor, amikor a jihlavai születésű Lukáš Krpálek (edzője egy ízben „intelligens szörnynek” nevezte, csehül jobban hangzik: inteligentní monstrum) pompás fejen átdobással ippon értékű akciót hajtott végre a jóképű grúz mackó, Guram Tusisvili sérelmére a nehézsúlyú cselgáncsozók zárómeccsén; minekutána a két daliás fiatalember úgyszólván percekig zokogott a tatamin egymás nyakában, az örömtől, a bánattól, az ördög tudná megmondani, mitől, saját maguk, egymás és a sport szeretetétől. A befogadói élmények sorolását sokáig tudnánk folytatni, a női rövidtávfutó mezőny már-már művészi sminkjein és ékszerkollekcióján át a tajvani és a kínai versenyző akrobatikájáig a női tollas egyéni döntőben. Végül is az igazi sportrajongónak tulajdonképpen tökmindegy, hogy mit néz.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.