24 útépítési programot indít a kormány

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 1.

Belpol

A következő 4 évben 47,5 milliárd forintot szánnak az újonnan induló közútfejlesztési beruházásokra.

24 közútfejlesztési projektet indítan a kormány

– erről jelent meg határozat a hétfői Magyar Közlönyben. Mindez azért érdekes, mert alig két hónapja derült ki, Lázár János Építési és Közlekedési Minisztériuma eddig 270 beruházást függesztett fel tavaly május óta.

A beruházások állítólag "kiemelt társadalmi, politikai, gazdaságfejlesztési jelentőséggel" bírnak. Így Lázár János feladata lett azonnali hatállyal gondoskodni arról, hogy meginduljanak a közbeszerzések a munkák előkészítésére. Míg Varga Mihálynak a 2024-es költségvetésben 12,5 milliárd forintot kell találnia az állami beruházások során ezekre a célokra, majd 2025-ben 19,3, 2026-ban 9,9, 2027-ben pedig 5,8 milliárd forintot kell biztosítani, vagyis összesen 47,5 milliárd forint.

A 24 útépítési program a következő:

  • Baja, déli elkerülő út előkészítése,
  • M9-es gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése,
  • 51-es főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése,
  • M9-es gyorsforgalmi út előkészítése 51-es és 53-as főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése,
  • Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése,
  • Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832-es út közötti szakasz fejlesztésének előkészítése,
  • M4-es gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint Karcagot elkerülő új nyomvonalú útnak az előkészítése,
  • Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel,
  • Kaposvár délkeleti iparterület megközelítésének előkészítése,8-as és 82-es főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében,
  • 32-es főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között,47-es főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel,31-es főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése,
  • M44-es gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése,
  • Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel a 87-es főútra,
  • M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése,
  • Bük és az M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése,
  • Békéscsaba, déli elkerülő út 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető előkészítése,
  • Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése,
  • Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése,
  • Tormásliget elkerülő út előkészítése,
  • Komárom keleti elkerülő infrastruktúra fejlesztéseinek előkészítése,
  • Mihályfa elkerülő út előkészítése,
  • Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Polt Péter írásbeli válaszából kiderül: azt sem tudja, miben folyik nyomozás

Elég súlyos ellentmondásra derült fény egy, az orosházi férfi kézilabdát érintő 1,3 milliárd forintos szabálytalan tao-felhasználási ügyben. A minden jel szerint költségvetési csalás gyanúja ügyében tett fel írásbeli kérdést Tóth Bertalan (MSZP) országgyűlési képviselő Polt Péter legfőbb ügyésznek, aki azt válaszolta, hogy az ügyben nem indult büntetőeljárás. A Narancs.hu-t korábban és most is az ellenkezőjéről tájékoztatta a NAV Dél-alföldi Bűnügyi Igazgatósága.  A Sportállamtitkárság hallgat az ügyben.

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.