Mától megszűnik a közbeszerzések papír alapú ügyintézése. Helyette már csak az ún. Elektronikus közbeszerzési rendszeren (EKR) keresztül lehet közbeszerzési eljárásokat lebonyolítani.
Ez azt jelenti, hogy a közbeszerzés résztvevői, azaz az ajánlatkérők, ajánlattevők és a részvételi jelentkezők kizárólag ezen az elektronikus felületen érintkezhetnek: csak itt lehet majd ajánlatot benyújtani, hiánypótlást kérni és tenni, eredményeket közölni.
A rendszert igazából már január óta használják, a kötelező átállást azért halasztották máig, hogy a szereplők beletanulhassanak a felület használatába.
Csányi István mint az EKR-t működtető Miniszterelnökség közbeszerzési felügyeletért felelős helyettes államtitkára korábban azt hangsúlyozta, hogy az elektronikus ügyintézés majd erősítheti az ajánlattevők közötti versenyt, mivel ezen keresztül a világ bármely részéről lehet ajánlatot küldeni.