A faliújságról értesültek az elbocsátásokról, annak okairól pedig a sajtóból szereztek tudomást a makói Continental dolgozói
– írja a Népszava. A lapnak a gyárban működő Gumiipari Szakszervezet helyi titkára arról beszélt, hogy a gyárvezetés nem tájékoztatta a szakszervezetet az elbocsátások tényéről, sem annak mértékéről. Igaz, erre nem is lett volna köteles, hiszen
összesen 50 embertől válnak meg idén a lap információi szerint – 25-től novemberben, 25-től decemberben –, ami nem számít csoportos létszámleépítésnek.
A dolgozók értetlenkednek az elbocsátások okain. Szerintük a keresletvisszaesésre hivatkozó üzem – ahol nem gumikat, hanem különböző autóalkatrészeket gyártanak – ezek szerint nem számol azzal, hogy később visszaállhat a kereslet.
Gyanúsnak tartják, hogy csak magyar dolgozókat bocsátanak el, akik közül többen 20 évnél is régebb óta dolgoznak ott, emiatt többen úgy hiszik, hogy külföldi munkavállalókat fognak felvenni helyettük.
A lapnak a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. azt írta, hogy "A piac romlásának és az elmaradó megrendeléseknek köszönhetően olyan lépéseket kell megtennünk, amelyek biztosítják fenntartható üzleti működésünket és ezzel együtt a lehető legkevésbé érintik munkavállalóinkat." Jelezték azt is, hogy az elbocsátott – jellemzően kölcsönzött munkavállalók – az előírtnál magasabb összegű végkielégítést kapnak.
A makói Continental dolgozóival több cikkben foglalkozott lapunk. Legutóbb itt írtunk róla: