Agymosás az iskolák előtt: abortuszellenes busz járta az országot

Belpol

Megrázó sokkterápia.

Több ezer magyar diákhoz jutott el egy nemzetközi missziós szervezet tulajdonában lévő busz, amely felkavaró videót vetít a gyerekeknek az abortuszról.

A szervezők állítják, ők a prevencióért dolgoznak, azonban nem mindenhol örülnek ennek, vannak olyan iskolák, amelyek nem engedték be a programot. Aktuális lapszámunkban a busz hátterének jártunk utána.

Ízelítő a cikkből:

A program során egy szűk buszba ültetik be a gyerekeket, ahol a vetítések miatt félhomály van. Még mielőtt bárki bármit mondana nekik, kéretlenül is szembesülnek a művi terhesség-megszakítás lépéseivel: rajzos ábrákon látható például, hogyan kaparják ki a maradék testrészeket a méhből. Az előadás alatt három 4 perces videót látnak a gyerekek: az első a megtermékenyítésről és a magzati fejlődésről szól, a másodikban egy animált abortuszt lehet látni, a harmadik videó pedig egy kivágott részlet a Mom at Sixteen című 2005-ös játékfilmből.

false

 

„Fel szoktam készíteni a gyerekeket, hogy ez egy picit morbid lesz. Nem szeretjük nézni ezt a filmet, de szükségszerűnek tartjuk, hogy megnézzük, mert inkább most szörnyedjenek el egy picit, mint hogy elmenjenek abortuszra” – mondja ezt az egyik előadó egy nyolc hónappal ezelőtti videón, amelyet az Ajkai Szó készített, amikor a busz a városban járt. A felvételen látszik, hogy a férfi pedagógusoknak vázolja az előadás menetét, azonban a Vendég a háznál riportjából az derült ki, hogy a tartalom nem minden esetben aratott sikert: akadt olyan pedagógus, aki arra hivatkozva utasította el a programot, hogy az iskola nem közvetíthet határozott értékrendet az abortuszról. Az előadó megfogalmazása többször aggályos, például azt mondja, az orvos feladata az, hogy a babát az élők sorából átküldje a másvilágba.

A videó még úgy is megrázó, hogy rajzolt módon mutatja az abortusz fázisait – a be­avatkozáshoz szükséges eszközöket pedig nem animálva, hanem valóságos formájukban láthatjuk. A gyerekek hosszú másodpercekig nézhetik, ahogy a szinte újszülötthöz hasonlító magzat békésen ring az anyaméhben, majd a vákuumcső hirtelen letépi a fejét, később az összes többi testrészét darabokra szakítja és kiszívja; utána jön a maradék testrészek kikaparása.

„Szinte semmilyen elvárásnak nem felelt meg, amit alkalmazni lehet pszichológiailag gyerekeknél. A program nem megfelelő 14 év alatti gyerekeknek, az előadók pedig mellőztek minden olyan eszközt, amelyet ideális esetben használni kell egy szexuálisnevelés-órán” – mondja ezt már egy általános iskolában dolgozó, neve elhallgatását kérő szexuálpszichológiai szakpszichológus, akit most nevezzünk Rékának.

Csütörtökön megjelenő lapszámunkban további részleteket olvashat azokról az életvédő egyesületekről, amelyek kapcsolatban állnak a buszt tulajdonló Operation Mobilisation nevű nemzetközi missziós szervezettel. Például kiderül hogy milyen állami támogatásokban részesülnek és miért tiltották ki a programot egyes intézményekből, osztályokból.

A friss Magyar Narancsot keresse az újságárusoknál vagy vásárolja meg online.

Magyar Narancs

Nagyon sokat hoz! Fizessen elő, és ajándékba parádés kedvezményeket nyújtó Magyar Narancs olvasókártyát küldünk! Részletek Előfizetés-vásárlásáról azonnal e-mailes visszaigazolást küldünk Önnek. Ajánlatunk csak belföldi előfizetés esetén érvényes. Külföldi kézbesítési cím esetén lapunkat megrendelheti a hirlapelofizetes [at] posta [dot] hu e-mail címen. A Magyar Narancs digitális változata olvasható okostelefonon, tableten, személyi számítógépen, és a vasalón is dolgozunk!

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.