Ákos adta az év koncertjét – a közmédia szerint

  • narancs.hu
  • 2024. június 9.

Belpol

Átadták a Petőfi Zenei Díjakat.

Átadták a közmédia Petőfi Zenei Díjait szombaton, kilenc kategóriában. 

Az év együttese a Magna Cum Laude lett, az év női előadója Gubik Petra, az év férfi előadója Freddie, vagyis Fehérvári Gábor Alfréd. Az év zenei felvétele Szarka Tamás Otthon vagyunk című dala, az év koncertje kategória győztese pedig Ákos harmincéves szólókarrierjének ünnepi előadása az Operában. Az év hangszeres előadója a Parno Graszt, az év rádiós koncertjét a 4S Street adta a Petőfi Rádióban.

Az év dala elismerést A Dal 2024 című műsor győztese, a dalszerző énekes, László Evelin vette át, a Legényes című daláért.

„Az intim üzenetet megfogalmazó szerzemény zenéjét és szövegét a férje ihlette és lényege önmagunk elfogadása. Az eredetileg folk stílusú produkció a nép-, a rock- és a szimfonikus zene fúziójában csendült fel a dalválasztó döntőjében” – olvasható a közmédia tudósításában.

Ez az a dal:

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.