„Soros maffiahálózatával és a brüsszeli bürokratákkal szemben kell állnunk a sarat, meg az általuk működtetett médiával kell megküzdeni a következő kilenc hónapban” – fejtegette szombaton Orbán Viktor kormányfő Tusnádfürdőn, hogy mire lehet számítani a választási kampányban.
A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy a kormányfő idei tusnádi beszéde egy újabb, médiaellenes kampány felvezetője volt. Bár a kormánypárti médiabirodalom jó ideje támadja a kabinet tevékenységét bíráló lapokat, tévéket, rádiókat, hírportálokat, eddig főleg a cégek tulajdonosait „lőtték”, azt bizonygatva, hogy nincs is független sajtó. A lap forrásai szerint ősztől az újságírók is célkeresztbe kerülhetnek, s megpróbálják aláásni a Fidesz belső viszonyait firtató, a gazdasági hátország üzleteit feltáró újságírók tekintélyét.
Nem ez az első eset, hogy Orbán Viktor arról beszél, a médiával harcba kell szállni. 2015-ös kötcsei beszédében azt mondta: az „európai jobboldal szenved”, mert azok „az eszközök, a csatornák, amelyek ma a konzervatívok gondolatait és politikáját interpretálják”, a liberálisok kezében vannak, még a német kancellár is kénytelen alkalmazkodni. „Ez nem új történet a számunkra, mi is megtapasztaltuk 1990 után Magyarországon, csak itt ez megváltozott” – tette hozzá a miniszterelnök, utalva arra, hogy a Fidesz közpénzt nem kímélve építgeti saját, központilag irányított médiáját. Ez a kérdés szombaton ismét előkerült: Orbán Viktor nyugtázta, hogy végre „a médiaszektorban egyértelmű nemzeti tulajdoni többség van”.
A médiapiac átalakulásáról részletesen itt írtunk.
A hőn óhajtott egyensúly – A médiapiac átalakulása Orbán és Simicska szakítása után
Jó egy éve, az Orbán–Simicska-konfliktussal új korszak kezdődött a magyar sajtópiacon: az állami milliárdokból építkező tulajdonosok térhódítása. Mindeközben az autonóm szerkesztőségeket üzemeltető oligarchák nyaka körül is szorul a hurok – csoda, hogy még létezik nem fideszes sajtó is Magyarországon.