„Áder János azon állítása, hogy az ELTE gyógypedagógiai kara támogatja a Taigetosz-törvényt, egész egyszerűen nem igaz”

  • narancs.hu
  • 2017. június 11.

Belpol

Az Alkotmánybíróság elvben még segíthetne a tanulási problémával küzdő gyerekeken.

Áder János köztársasági elnök aláírta a köznevelési törvény legújabb módosítását, amelyet a köznyelv csak Taigetosz-törvényként emleget. Az új szabályozás lényege, hogy a tanulási nehézségekkel küzdő diákok immár nem kaphatnak felmentést az osztályozás alól, egyes tantárgyat gyógypedagógiai végzettséggel nem rendelkező pedagógusok is taníthatnak nekik, sőt a pedagógushiányra hivatkozva a törvény ideiglenesen semmilyen pedagógiai végzettséggel nem bíró tanárokat is beengedne az iskolába.

A köztársasági elnök közleményében azt írja: konzultált Aáry-Tamás Lajossal, az oktatási jogok biztosával, aki szerint „a jogszabály szövege nem támasztja alá a törvénnyel szemben megfogalmazott kritikákat és aggodalmakat.” Áder azt is közölte: „a jogszabály-módosítás irányával és tartalmával azok a rangos szakmai szervezetek is egyetértenek, amelyek tagjai hivatásuknak tekintik a gyógypedagógusi munkát, valamint a beilleszkedési, tanulási vagy magatartási nehézséggel küzdő gyermekek személyre szabott előmenetelének biztosítását.”

A Tanítanék mozgalom szerint utóbbi állítás „közönséges csúsztatás.” Mint írják, „a szakmai egységet határozottan cáfolja többek között a Magyar Pedagógiai Társaság Diszlexiás Gyermekek Fejlesztéséért Szakosztálya valamint a gyógypedagógus-képzést végző felsőoktatási intézmények egyeztetett állásfoglalása. És Áder János azon állítása, miszerint az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kara a törvénymódosítást támogatja, egész egyszerűen nem igaz.”

A Tanítanék most azt szeretné elérni, hogy a törvénymódosítás az Alkotmánybíróság elé kerüljön. Az LMP ezt már kezdeményezte is, beadványukhoz legalább 40 képviselőnek kellene csatlakoznia.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.