Bicskei áldozatok kártalanítása: titoktartásban állapodtak meg, a BM mégis nyilvánosságra hozta

  • narancs.hu
  • 2024. április 27.

Belpol

A szerződés részletei, de maga a szerződés is titkos volt – állítja Pop Mert, az egyik áldozat.

A Blikk írta meg pénteken, hogy a Belügyminisztériumtól összesen 154 millió forint kártérítést kaptak a bicskei áldozatok, ezt a tárca közölte a lappal. Az áldozatok 2020 februárjában hozták nyilvánosságra, hogy több olyan intézmény ellen is kártérítési pert indítottak, amelyek felelősök lehetnek azért, mert az otthonban élő gyerekeket zaklatták a nevelők.

Pop Mert, az egyik bicskei áldozat 2020-ban egyezett meg az állammal, így peren kívül több tízmilliós összeget kapott kártérítésként.

Csakhogy Pop Mert az RTL-nek azt mondta, a megegyezés titkos volt, most mégis nyilvánosságra hozta azt a Belügyminisztérium. 

Mint a 24.hu összefoglalójából kiderül, Pop Mert azt is elárulta, hogy

kezdetben fizetni sem akartak nekik.

Miután 2019-ben a bicskei igazgatót jogerősen elítélték, kártérítési kérelmet adtak be a fővároshoz, az EMMI-hez, illetve a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatósághoz is. Mindenhol elutasították őket azzal az indokkal, hogy nem tartoznak kártérítési felelősséggel. Ezután döntöttek úgy az áldozatok, hogy pert indítanak, ekkor ajánlotta fel nekik a főigazgatóság a peren kívüli egyezséget.

A megegyezés alapfeltételéül a titoktartást szabta az állam, éppen ezért lepődött meg Pop Mert, hogy a 2020-as megállapodást most nyilvánosságra hozta a Belügyminisztérium. Azt mondja, a szerződés részletei, de maga a szerződés is titkos volt, és a minisztériumot is ugyanúgy a kötbér megfizetésére lehet kötelezni, mint fordított esetben a kártérítést kapó áldozatokat is.

Az RTL megkereste a tárcát. A belügy azt válaszolta a csatornának, hogy a megállapodások nem sérültek azzal, hogy a minisztérium a kifizetett kártérítésekről tájékoztatást adott.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.