Bombariadó az iskolákban: a Momentum összehívatná a nemzetbiztonsági bizottságot

  • narancs.hu
  • 2025. január 23.

Belpol

Tompos szerint ahogy a cseheknél, úgy nálunk is az oroszok állhatnak a háttérben. 

Tompos Márton, a Momentum elnöke a Facebookon jelentette be, hogy az iskolákat ért csütörtöki bombafenyegetés miatt kezdeményezi a Nemzetbiztonsági Bizottság mielőbbi összehívását Sas Zoltán elnöknél.

Mint ismert, csütörtök reggel több mint 240 iskola kapott bombafenyegetést emailben országszerte. 

Tompos ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, amiről mi is beszámoltunk, hogy korábban ugyanilyen tömeges bombafenyegetések voltak Szlovákiában és Csehországban, a cseh titkosszolgálatok vezetője, Michal Koudelka viszont tavaly novemberben azt közölte, arra jutottak, hogy Oroszország áll a fenyegetések mögött, és korábban is észleltek olyat, hogy szabotázsra készülnek. 

Tompos egymás mellé tette a szlovák iskoláknak küldött emailt, amely szerint nagyon hasonló a ma a magyar iskoláknak küldött üzenethez: a kezdőmondat szó szerint ugyanaz, és a tartalom is hasonló, úgy hangzik, mintha radikális iszlamisták írták volna, utalva az adott ország kormányának – szerintük – iszlámellenes tevékenységére.

"Csakhogy van egy kis bökkenő: a titkosszolgálati jelentések szerint Moszkva állt az egész mögött. Erről Michal Koudelka, a cseh titkosszolgálat főnöke beszélt" – írta Tompos, aki ezért kezdeményezi a parlament nemzetbiztonsági bizottságának összehívását. 

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.

Kire ütött ez a gyerek?

Az 1907-ben született dráma eredetiben a The Playboy of the Western World címet viseli. A magyar fordításokhoz több címváltozat is született: Ungvári Tamás A nyugati világ bajnokának, Nádasdy Ádám A Nyugat hősének fordította, a Miskolci Nemzeti Színházban pedig Hamvai Kornél átültetésében A Nyugat császáraként játsszák.