Lemondták a győri Audi Arénába tervezett Alföldi-előadást

  • narancs.hu
  • 2025. január 23.

Belpol

A város ellenzéki polgármestere indoklást vár, miért „tiltotta ki” a városi cég az Őrült nők ketrecét.

Váratlanul lemondta Alföldi Róbert ikonikussá vált előadásának, az Őrült Nők Ketrecének foglalását az Audi Arénában a győri önkormányzat tulajdonában lévő városi cég. Pintér Bence polgármester magyarázatot vár – írja a 24.hu.

Jean Poiret 1973-as, Őrült nők ketrece című színdarabjából készült 1978-as francia-olasz vígjáték volt Magyarországon „az első olyan film a mozik műsorán, amelyben a homoszexualitás – vígjátéki megközelítésben ugyan – központi motívumnak számított.” A darab magyar változatát Alföldi Róbert is színpadra állította a Kultúrbrigád produkciójában, „amely immár túl van a háromszázadik előadásán. Egyes politikusok szerint ez az előadás veszélyes, mert női ruhába öltözött férfiak szerepelnek benne. Úgyhogy mindenki kapaszkodjon, nyílik a Ketrec!” – írják az előadásról a Port.hu-n. Úgy tűnik, Győrben egyesek inkább bezárni szeretnék a ketrecet, mivel a Kultúrbrigád szerdán Facebookon azt írta:

Kedves győriek, eredetileg nálatok, az Audi Arénában is szerettünk volna fellépni, meg is volt az időpont, de az Audi Aréna vezetése, amint megtudta, melyik előadásról van szó, hirtelen közölte, hogy egyeztetnie kell a feletteseivel, majd hirtelen az addig szabad időpont nem lett szabad. Vagyis betiltottak bennünket Győr városában.

A lap megkereste a Kultúrbrigádot. „Amikor élesítettük volna a foglalást, tehát közöltük az Audi Arénával, hogy ténylegesen is igényt tartanánk a helyszínre, akkor egy olyan sokatmondó e-mail érkezett az Audi Arénát üzemeltető Győr Projekt Kft.-től, hogy hosszas mérlegelés után úgy döntöttek: egyéb kötelezettségeik miatt nem tudják a helyet a rendelkezésünkre bocsátani” – fogalmazott Zsedényi Balázs.

Pintér Bence, Győr ellenzéki polgármestere szintén Facebookon közölte:

Hivatalos levélben kérek magyarázatot Szombati-Serfőző Esztertől, a Győr Projekt Kft. Fidesz által egyoldalúan kinevezett ügyvezetőjétől, hogy az idei, győri Médiabálon díjazott, Stohl András főszereplésével játszott Őrült Nők Ketrece előadás miért nem kapott helyet a Győr Projekt kezelésében lévő Győri Audi Arénában

– írta a városvezető, hozzátéve: „a polgármester, illetve a polgármesteri hivatal nem szólt bele abba, hogy a Győr Projekt milyen célra  adhatja ki az általa üzemeltetett Audi Arénát. Úgy gondolom, hogy a győri önkormányzat és önkormányzati cégek által kezelt rendezvényhelyiségekbe mindenki azt szervez, amit szeretne, amíg betartja a város rendeleteit és az ország törvényeit” – fogalmazott Pintér Bence.

Még szerdán megkereste a lap Szombati-Serfőző Esztert, a Győr Projekt ügyvezetőjét, aki ezidág nem reagált levelükr. Ugyancsak megkérdezték az ügyről Borsi Róbert fideszes önkormányzati képviselőt, Győr kulturális tanácsnokát, de a cikk megjelenéséig ő sem válaszolt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."