Lemondták a győri Audi Arénába tervezett Alföldi-előadást

  • narancs.hu
  • 2025. január 23.

Belpol

A város ellenzéki polgármestere indoklást vár, miért „tiltotta ki” a városi cég az Őrült nők ketrecét.

Váratlanul lemondta Alföldi Róbert ikonikussá vált előadásának, az Őrült Nők Ketrecének foglalását az Audi Arénában a győri önkormányzat tulajdonában lévő városi cég. Pintér Bence polgármester magyarázatot vár – írja a 24.hu.

Jean Poiret 1973-as, Őrült nők ketrece című színdarabjából készült 1978-as francia-olasz vígjáték volt Magyarországon „az első olyan film a mozik műsorán, amelyben a homoszexualitás – vígjátéki megközelítésben ugyan – központi motívumnak számított.” A darab magyar változatát Alföldi Róbert is színpadra állította a Kultúrbrigád produkciójában, „amely immár túl van a háromszázadik előadásán. Egyes politikusok szerint ez az előadás veszélyes, mert női ruhába öltözött férfiak szerepelnek benne. Úgyhogy mindenki kapaszkodjon, nyílik a Ketrec!” – írják az előadásról a Port.hu-n. Úgy tűnik, Győrben egyesek inkább bezárni szeretnék a ketrecet, mivel a Kultúrbrigád szerdán Facebookon azt írta:

Kedves győriek, eredetileg nálatok, az Audi Arénában is szerettünk volna fellépni, meg is volt az időpont, de az Audi Aréna vezetése, amint megtudta, melyik előadásról van szó, hirtelen közölte, hogy egyeztetnie kell a feletteseivel, majd hirtelen az addig szabad időpont nem lett szabad. Vagyis betiltottak bennünket Győr városában.

A lap megkereste a Kultúrbrigádot. „Amikor élesítettük volna a foglalást, tehát közöltük az Audi Arénával, hogy ténylegesen is igényt tartanánk a helyszínre, akkor egy olyan sokatmondó e-mail érkezett az Audi Arénát üzemeltető Győr Projekt Kft.-től, hogy hosszas mérlegelés után úgy döntöttek: egyéb kötelezettségeik miatt nem tudják a helyet a rendelkezésünkre bocsátani” – fogalmazott Zsedényi Balázs.

Pintér Bence, Győr ellenzéki polgármestere szintén Facebookon közölte:

Hivatalos levélben kérek magyarázatot Szombati-Serfőző Esztertől, a Győr Projekt Kft. Fidesz által egyoldalúan kinevezett ügyvezetőjétől, hogy az idei, győri Médiabálon díjazott, Stohl András főszereplésével játszott Őrült Nők Ketrece előadás miért nem kapott helyet a Győr Projekt kezelésében lévő Győri Audi Arénában

– írta a városvezető, hozzátéve: „a polgármester, illetve a polgármesteri hivatal nem szólt bele abba, hogy a Győr Projekt milyen célra  adhatja ki az általa üzemeltetett Audi Arénát. Úgy gondolom, hogy a győri önkormányzat és önkormányzati cégek által kezelt rendezvényhelyiségekbe mindenki azt szervez, amit szeretne, amíg betartja a város rendeleteit és az ország törvényeit” – fogalmazott Pintér Bence.

Még szerdán megkereste a lap Szombati-Serfőző Esztert, a Győr Projekt ügyvezetőjét, aki ezidág nem reagált levelükr. Ugyancsak megkérdezték az ügyről Borsi Róbert fideszes önkormányzati képviselőt, Győr kulturális tanácsnokát, de a cikk megjelenéséig ő sem válaszolt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.