Lemondták a győri Audi Arénába tervezett Alföldi-előadást

  • narancs.hu
  • 2025. január 23.

Belpol

A város ellenzéki polgármestere indoklást vár, miért „tiltotta ki” a városi cég az Őrült nők ketrecét.

Váratlanul lemondta Alföldi Róbert ikonikussá vált előadásának, az Őrült Nők Ketrecének foglalását az Audi Arénában a győri önkormányzat tulajdonában lévő városi cég. Pintér Bence polgármester magyarázatot vár – írja a 24.hu.

Jean Poiret 1973-as, Őrült nők ketrece című színdarabjából készült 1978-as francia-olasz vígjáték volt Magyarországon „az első olyan film a mozik műsorán, amelyben a homoszexualitás – vígjátéki megközelítésben ugyan – központi motívumnak számított.” A darab magyar változatát Alföldi Róbert is színpadra állította a Kultúrbrigád produkciójában, „amely immár túl van a háromszázadik előadásán. Egyes politikusok szerint ez az előadás veszélyes, mert női ruhába öltözött férfiak szerepelnek benne. Úgyhogy mindenki kapaszkodjon, nyílik a Ketrec!” – írják az előadásról a Port.hu-n. Úgy tűnik, Győrben egyesek inkább bezárni szeretnék a ketrecet, mivel a Kultúrbrigád szerdán Facebookon azt írta:

Kedves győriek, eredetileg nálatok, az Audi Arénában is szerettünk volna fellépni, meg is volt az időpont, de az Audi Aréna vezetése, amint megtudta, melyik előadásról van szó, hirtelen közölte, hogy egyeztetnie kell a feletteseivel, majd hirtelen az addig szabad időpont nem lett szabad. Vagyis betiltottak bennünket Győr városában.

A lap megkereste a Kultúrbrigádot. „Amikor élesítettük volna a foglalást, tehát közöltük az Audi Arénával, hogy ténylegesen is igényt tartanánk a helyszínre, akkor egy olyan sokatmondó e-mail érkezett az Audi Arénát üzemeltető Győr Projekt Kft.-től, hogy hosszas mérlegelés után úgy döntöttek: egyéb kötelezettségeik miatt nem tudják a helyet a rendelkezésünkre bocsátani” – fogalmazott Zsedényi Balázs.

Pintér Bence, Győr ellenzéki polgármestere szintén Facebookon közölte:

Hivatalos levélben kérek magyarázatot Szombati-Serfőző Esztertől, a Győr Projekt Kft. Fidesz által egyoldalúan kinevezett ügyvezetőjétől, hogy az idei, győri Médiabálon díjazott, Stohl András főszereplésével játszott Őrült Nők Ketrece előadás miért nem kapott helyet a Győr Projekt kezelésében lévő Győri Audi Arénában

– írta a városvezető, hozzátéve: „a polgármester, illetve a polgármesteri hivatal nem szólt bele abba, hogy a Győr Projekt milyen célra  adhatja ki az általa üzemeltetett Audi Arénát. Úgy gondolom, hogy a győri önkormányzat és önkormányzati cégek által kezelt rendezvényhelyiségekbe mindenki azt szervez, amit szeretne, amíg betartja a város rendeleteit és az ország törvényeit” – fogalmazott Pintér Bence.

Még szerdán megkereste a lap Szombati-Serfőző Esztert, a Győr Projekt ügyvezetőjét, aki ezidág nem reagált levelükr. Ugyancsak megkérdezték az ügyről Borsi Róbert fideszes önkormányzati képviselőt, Győr kulturális tanácsnokát, de a cikk megjelenéséig ő sem válaszolt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.