Borkai távozása után nehéz helyzetbe hozza a kormány Győr városát is

  • narancs.hu
  • 2019. november 19.

Belpol

Budapesthez hasonlóan itt is az iparűzési adóból kellene fenntartani a helyi tömegközlekedést.

Néhány nappal ezelőtt Tuzson Bence a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára jelentette be, hogy a jövőben törvényben foglalják: az iparűzési adót (IPA) minden településnek elsősorban a helyi tömegközlekedés finanszírozására kell fordítania.

„Ha Tarlós István tudta finanszírozni a főváros tömegközlekedését, akkor Karácsony Gergelynek is kell tudni

Az államtitkárral üzenték meg a Budapestre szabott törvénytervezetet. „Az iparűzési adót elsődlegesen a helyi tömegközlekedés finanszírozására kell fordítaniuk az önkormányzatoknak, és ezt a jövőben törvénybe is foglalják - közölte a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára keddi budapesti sajtótájékoztatóján.

Budapest után Győrnek van az országban a legmagasabb IPA-bevétele, ami főleg az Audi-gyárnak köszönhető. Érdekes, hogy eddig nem volt fontos a kormány számára, hogy megkösse az önkormányzatok kezét azzal kapcsolatban, hogy az IPA-át mire költsék, most, hogy számos települést ellenzéki polgármester vezet, mindez égető kérdéssé vált, amiért törvényt is készek módosítani.

Győrnek egyébként összesen 20 milliárd forint felett van a felhasználható nettó adóbevétele és mivel nincsen saját, önkormányzati fenntartású buszvállalata, nem kellett sokat költenie erre.

(via 24.hu)

Figyelmébe ajánljuk