Komoly kerékpárút-fejlesztéseket ígér Révész Máriusz, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztos a mai Magyar Nemzetben. Az MTI szemléje szerint "uniós keretből hat-hét milliárd forint garantált, hazai forrásból pedig tizenegymilliárdot különítettek el infrastruktúrabővítésre". Az említett stratégiai terv 2027-ig határozza meg a bringaút-fejlesztések irányvonalait, és olyasmikre is gondolhatunk állítólag, mint a Duna menti kerékpárút megépítése, a balatoni "bringakör" megújítása, Budapest és a Balaton összekötése, vagy épp az Eger-Tisza-tó-Hortobágy-Debrecen vonal.
Az emlegetett statisztikák szerint Magyarország a harmadik az Unióban Dánia és Hollandia után, ahol a legmagasabb a napi rendszerességgel kerékpárra pattanók aránya. A tervezet célja, hogy ez a szám nőjön, nemcsak turisztikai szempontból, hanem azért is, "hogy az eddigieknél legalább százezerrel többen járjanak munkába naponta biciklivel néhány éven belül". Így legyen. Metrózni úgysem lehet.