A Budapest Pride elküldte az RTL-nek a Pride-hónapra készült kampányfilmjét, hogy adják le társadami célú reklámként, a csatorna pedgi előzetes véleményt kért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól, hogy a bejátszás milyen besorolás alá esne.
A Médiatanács azt állapította meg, hogy a videó nem minősül társadalmi célú reklámnak, és a tartalma miatt abba a kategóriába esik a „gyeremekvédelmi törvény” hatálye szerint, amely „alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése, illetve a szexualitás közvetlen, naturális vagy öncélú ábrázolása” – írja a Telex.
Ezért aztán tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott, és csakis este tíz és hajnali öt óra között lehet lejátszani.
A kampányvideót másodlagos adók, a Viacom csatornái (Comedy Central, Paramount Network és MTV) leadják, az RTL Klub viszont nem nem.