Csak éjjel mehetne le a tévében a Pride kampányfilmje

  • narancs.hu
  • 2023. július 13.

Belpol

A Médiatanács úgy találta, az nem társadalmi célú reklám, hanem a homoszexualitás népszerűsítése. 

A Budapest Pride elküldte az RTL-nek a Pride-hónapra készült kampányfilmjét, hogy adják le társadami célú reklámként, a csatorna pedgi előzetes véleményt kért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól, hogy a bejátszás milyen besorolás alá esne.

A Médiatanács azt állapította meg, hogy a videó nem minősül társadalmi célú reklámnak, és a tartalma miatt abba a kategóriába esik a „gyeremekvédelmi törvény” hatálye szerint, amely „alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése, illetve a szexualitás közvetlen, naturális vagy öncélú ábrázolása” – írja a Telex

Ezért aztán tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott, és csakis este tíz és hajnali öt óra között lehet lejátszani.

A kampányvideót másodlagos adók, a Viacom csatornái (Comedy Central, Paramount Network és MTV) leadják, az RTL Klub viszont nem nem.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk