Csányi Sándor is felvette a NER-tempót
csanyi_top.jpg

Csányi Sándor is felvette a NER-tempót

  • narancs.hu
  • 2019. január 7.

Belpol

Az MLSZ 400 ezer forintot kér a jogerősen kiperelt TAO-adatokért.

A Transparency International Magyarország (TI) tavaly harmadfokon is megnyerte a sportszövetségek elleni pert az általuk kezelt TAO-adatokért. A Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) ennek ellenére sem adta ki a dokumentumokat, inkább 400 ezer forint költségtérítést követel, és még titoktartási nyilatkozatot is alá akar írattatni a szervezettel, számolt be az Átlátszó.

A TI még 2016 kérte ki a sportszövetségektől az általuk kezelt támogatásokra vonatkozó összegeket, hogy melyik csapat mennyi pénzt kapott, és azt mire költötte. A szövetségek megtagadták a választ, ezért a szervezet bírósághoz fordult. Tavaly került a Kúria elé az ügy, ahol májusban megszületett az ítélet: a bíróság kötelezte az adatok kiadására a sportszövetségeket. Itt már nincs helye semmilyen fellebbezésnek, az ítéletet kötelező végrehajtani. Elvileg. A Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ), amely a legtöbb TAO-pénzt osztotta ki, a Kúria döntése ellenére sem adja ki az adatokat.

A Csányi Sándor elnökölte MLSZ azt állítja, 40.000 oldalnyi támogatási igazolást kell kiadniuk, ez pedig 400 ezer forintjába kerül a szövetségnek: azaz ha a TI-nek kellenek az adatok, oldalanként 10 forintot, majdnem félmilliót kellene fizetnie.

Emellett az MLSZ azt is akarja, hogy a TI írjon alá egy titoktartási nyilatkozatot, mert a támogatási igazolásokon személyes és védett adatok vannak.

A TI az MLSZ-nek írt válaszlevelében rákérdezett, hogy milyen személyes adatokról van szó, és kérte a 400 ezer forintos költségtérítését elengedését. A levél kicsinyesnek nevezi az MLSZ-t, mondván a labdarúgásba eddig közel 230 milliárd forint összegű TAO-támogatás érkezett.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.