Egész Európában a Megafon költötte a legtöbb pénzt egy YouTube-hirdetésre

  • narancs.hu
  • 2023. június 1.

Belpol

Igen, kitalálták: „háborúpárti baloldal”. 

A Megafon költötte egész Európában a legtöbb pénzt egy konkrét politikai hirdetésre a YouTube-on az elmúlt egy évben (2022 május óta) – írja a Telex

Nagyságrendileg 50-60 ezer eurót (körülbelül 18,5-22 millió forintot) fizettek a „háborúpárti baloldal” üzeneteinek a több mint tízmillió YouTube-nézőhöz való eljuttatására. A második helyezett német SDP-kampányköltés nem haladta meg a 45 ezer eurót (körülbelül 16,6 millió forintot), amivel kicsit több mint 3 millió megtekintést produkált. 

Figyelemreméltó helyezés, ugyanis ebben az időszakban Csehországban, Finnországban, Szlovéniában, Olaszországban, Svédországban, Ausztriában és Dániában is tartottak választásokat. 

A lap utánanézett, hogyan milyen költések voltak az elmúlt három hónapban a magyar politikai YouTube-reklámpiacon. A lista az alábbi:

  • Megafon, 52 800 euró (19,6 millió forint),
  • Fidesz, 24 600 euró (9,1 millió),
  • Momentum, 10 900 euró (4 millió),
  • Demokratikus Koalíció, 5100 euró (1,9 millió),
  • Mi Hazánk, 3100 euró (1,1 millió),
  • Márki-Zay Péter, 1150 euró (430 ezer),
  • Jogállam és Igazság Kft. (az Alapjogokért Központ fenntartója), 1100 euró (410 ezer). 

A hvg.hu korábban arról írt, hogy 2,7 milliárd forint támogatást kapott a Megafon 2022-ben. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.