A Megafon költötte egész Európában a legtöbb pénzt egy konkrét politikai hirdetésre a YouTube-on az elmúlt egy évben (2022 május óta) – írja a Telex.
Nagyságrendileg 50-60 ezer eurót (körülbelül 18,5-22 millió forintot) fizettek a „háborúpárti baloldal” üzeneteinek a több mint tízmillió YouTube-nézőhöz való eljuttatására. A második helyezett német SDP-kampányköltés nem haladta meg a 45 ezer eurót (körülbelül 16,6 millió forintot), amivel kicsit több mint 3 millió megtekintést produkált.
Figyelemreméltó helyezés, ugyanis ebben az időszakban Csehországban, Finnországban, Szlovéniában, Olaszországban, Svédországban, Ausztriában és Dániában is tartottak választásokat.
A lap utánanézett, hogyan milyen költések voltak az elmúlt három hónapban a magyar politikai YouTube-reklámpiacon. A lista az alábbi:
- Megafon, 52 800 euró (19,6 millió forint),
- Fidesz, 24 600 euró (9,1 millió),
- Momentum, 10 900 euró (4 millió),
- Demokratikus Koalíció, 5100 euró (1,9 millió),
- Mi Hazánk, 3100 euró (1,1 millió),
- Márki-Zay Péter, 1150 euró (430 ezer),
- Jogállam és Igazság Kft. (az Alapjogokért Központ fenntartója), 1100 euró (410 ezer).
A hvg.hu korábban arról írt, hogy 2,7 milliárd forint támogatást kapott a Megafon 2022-ben.