Egész Európában a Megafon költötte a legtöbb pénzt egy YouTube-hirdetésre

  • narancs.hu
  • 2023. június 1.

Belpol

Igen, kitalálták: „háborúpárti baloldal”. 

A Megafon költötte egész Európában a legtöbb pénzt egy konkrét politikai hirdetésre a YouTube-on az elmúlt egy évben (2022 május óta) – írja a Telex

Nagyságrendileg 50-60 ezer eurót (körülbelül 18,5-22 millió forintot) fizettek a „háborúpárti baloldal” üzeneteinek a több mint tízmillió YouTube-nézőhöz való eljuttatására. A második helyezett német SDP-kampányköltés nem haladta meg a 45 ezer eurót (körülbelül 16,6 millió forintot), amivel kicsit több mint 3 millió megtekintést produkált. 

Figyelemreméltó helyezés, ugyanis ebben az időszakban Csehországban, Finnországban, Szlovéniában, Olaszországban, Svédországban, Ausztriában és Dániában is tartottak választásokat. 

A lap utánanézett, hogyan milyen költések voltak az elmúlt három hónapban a magyar politikai YouTube-reklámpiacon. A lista az alábbi:

  • Megafon, 52 800 euró (19,6 millió forint),
  • Fidesz, 24 600 euró (9,1 millió),
  • Momentum, 10 900 euró (4 millió),
  • Demokratikus Koalíció, 5100 euró (1,9 millió),
  • Mi Hazánk, 3100 euró (1,1 millió),
  • Márki-Zay Péter, 1150 euró (430 ezer),
  • Jogállam és Igazság Kft. (az Alapjogokért Központ fenntartója), 1100 euró (410 ezer). 

A hvg.hu korábban arról írt, hogy 2,7 milliárd forint támogatást kapott a Megafon 2022-ben. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk