Egész Európában a Megafon költötte a legtöbb pénzt egy YouTube-hirdetésre

  • narancs.hu
  • 2023. június 1.

Belpol

Igen, kitalálták: „háborúpárti baloldal”. 

A Megafon költötte egész Európában a legtöbb pénzt egy konkrét politikai hirdetésre a YouTube-on az elmúlt egy évben (2022 május óta) – írja a Telex

Nagyságrendileg 50-60 ezer eurót (körülbelül 18,5-22 millió forintot) fizettek a „háborúpárti baloldal” üzeneteinek a több mint tízmillió YouTube-nézőhöz való eljuttatására. A második helyezett német SDP-kampányköltés nem haladta meg a 45 ezer eurót (körülbelül 16,6 millió forintot), amivel kicsit több mint 3 millió megtekintést produkált. 

Figyelemreméltó helyezés, ugyanis ebben az időszakban Csehországban, Finnországban, Szlovéniában, Olaszországban, Svédországban, Ausztriában és Dániában is tartottak választásokat. 

A lap utánanézett, hogyan milyen költések voltak az elmúlt három hónapban a magyar politikai YouTube-reklámpiacon. A lista az alábbi:

  • Megafon, 52 800 euró (19,6 millió forint),
  • Fidesz, 24 600 euró (9,1 millió),
  • Momentum, 10 900 euró (4 millió),
  • Demokratikus Koalíció, 5100 euró (1,9 millió),
  • Mi Hazánk, 3100 euró (1,1 millió),
  • Márki-Zay Péter, 1150 euró (430 ezer),
  • Jogállam és Igazság Kft. (az Alapjogokért Központ fenntartója), 1100 euró (410 ezer). 

A hvg.hu korábban arról írt, hogy 2,7 milliárd forint támogatást kapott a Megafon 2022-ben. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.