Verseny nélkül az orosz Transzmasholding tulajdonában levő TMH Hungary Invest Zrt. szerzi meg a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t a hatalmas területű ingatlannal együtt – írja a VEKE Facebook-oldala a Magyar Közlönyben közölt kormányhatározat értelmezéseként.
Vagyis épp úgy alakulnak a Járműjavító körül a dolgok, ahogy azt a Narancs elsők között megírta.
Magyar hitelből orosz üzlet
Eladná a kormány a néhány éve többségi állami tulajdonba vett Dunakeszi Járműjavítót, miközben éppen tető alá hoz a cégnek egy sok milliárd eurós megrendelést. A kiszemelt vevő a 3-as metró szerelvényeinek vitatott felújítását végző orosz Transmashholding hazai leányvállalata. De mást is érdekelne az üzlet.
"Értesüléseink szerint a lépés együtt jár a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler közötti együttműködési megállapodás felmondásával, így az emeletes motorvonatok a továbbiakban kizárólag Minszkben fognak készülni."
A Magyarországra érkező emeletes vonatok gyártásában ugyanis Dunakeszi is részt vett – emlékeztet a hvg.hu.
A Dunakeszi Járműjavító részt vett emellett a budapesti orosz metrók felújításában, valamint a fővárosba érkező CAF villamosok utolsó tíz példányának az összeszerelésében is.
A Transmashholding 2016-ban helyezte kilátásba, hogy Magyarországra jön. Akkor még vegyesvállalatot akartak csinálni a Járműjavítóval. A cégben az Európa-szerte korrupcióval vádolt (eddig egy ügyben bizonyított) Alstom is tulajdonos.