Elutasította a MÁK Iványi Gáborék normatív támogatási igényét

  • narancs.hu
  • 2024. december 23.

Belpol

Az állmkincstár arra hivatkozova dobta vissza az Oltalom igényét, hogy nem felelnek meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek. Pedig azt a hibát már kijavították.

Elutasította az Iványi Gábor vezette Oltalom Karitatív Egyesület (OKE) 2025-ös évre benyújtott normatív támogatási igényét a Magyar Államkincstár (MÁK). Indoklásuk szerint az OKE 2023-ban és 2024-ben is szerepel a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének meg nem felelő munkáltatók között, emiatt nem nyújtható állami normatív támogatás – közölte a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség (MET).

Az egyesület tavaly adminisztratív hiba következtében valóban elmulasztotta bejelenteni egy munkavállalóját, ám azt mondják, ezt az adminisztratív hibát még 2023-ban korrigálták, ennek ellenére az egyesület még mindig fenn van a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének meg nem felelő munkáltatók listáján. Bár a 2024-es évre vonatkozó normatíva-igényléskor is fennállt ez a helyzet, mégsem született azonnali elutasító határozat.

Az OKE a sorozatos normatívaelvonások és az 1 százalékos SZJA támogatás inkasszálása után rendezte köztartozásait, így törvény szerint nem lenne akadálya a normatíva közvetlen folyósításának. Ez lehetővé tenné a jelenlegi OKE intézmények működtetését, a járulékok befizetését, illetve néhány, jelenleg a MET fenntartásában működő intézmény átvételét, írja a hvg.hu.  Ehhez képest a MÁK szeptember 1-től felfüggesztette a normatíva utalását valamennyi MET-hez és OKE-hez tartozó közoktatási intézmény esetében.

A MÁK szeptemberi határozata ellen fellebbezést nyújtottak be, és így lesz a mostani határozat esetében is. „Elfogadhatatlannak és embertelennek tartjuk, hogy egy kisebb, már korrigált adminisztratív hibára hivatkozva az OKE eleshet a költségvetési támogatástól, ezáltal szociális és gyermekvédelmi feladatainak ellátása ellehetetlenül, és több száz rászoruló sorsa kerül veszélybe. Bízunk benne, hogy a szeptemberi téves döntéshez hasonlóan a fellebbezés után ezt a határozatot is visszavonják” – írták.

Az Emberi Jogok Európai Bírósága eközben arról értesítette a MET-et, hogy a strasbourgi bíróság befogadta a nyár végén beadott keresetüket. Hamarosan megindul a bírósági eljárás, amely jogorvoslatot és kártérítést jelenthet a MET számára az elszenvedett jogsérelmekért.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.