„Ez veszélyes!” – 65 milliárdot költött propagandára a Rogán-minisztérium tavaly

  • narancs.hu
  • 2018. január 24.

Belpol

Háromszor annyit, mint tervezték.

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKoH) tavalyi költéseit a Hvg.hu nyálazta át a közbeszerzési adatbázisból, és rendszerezte is a költéseket.

A 65 milliárdot meghaladó összeg többnyire a következő kormányközeli köröknél landolt:

  • a Balásy Gyulához köthető Lounge Design Kft.-nél és a Nem Land Media Kft.-nél,
  • a Kuna Tibor érdekeltségébe sorolható Trunity Communications Kft.-nél és a Young and Partners Kft.-nél,
  • illetve Csetényi Csaba cégeinél, vagyis az Affiliate Network Kft.-nél és a Network360 Kft.-nél.

A sorosozó plakátkampányra, ami a kormány értelmezése szerint „állampolgári tájékoztató feladatokkal kapcsolatos kommunikáció”, majdnem 29 milliárd forint ment el.

Néhány példa: 590 millió forintból reklámozták a Kincsem című filmet, 3 milliárdból népszerűsítették a vizes-vb-t, 930 millió forintért kommunikálták, hogy nagyszerű a Liget-projekt.

(Hvg)

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.