A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKoH) tavalyi költéseit a Hvg.hu nyálazta át a közbeszerzési adatbázisból, és rendszerezte is a költéseket.
A 65 milliárdot meghaladó összeg többnyire a következő kormányközeli köröknél landolt:
- a Balásy Gyulához köthető Lounge Design Kft.-nél és a Nem Land Media Kft.-nél,
- a Kuna Tibor érdekeltségébe sorolható Trunity Communications Kft.-nél és a Young and Partners Kft.-nél,
- illetve Csetényi Csaba cégeinél, vagyis az Affiliate Network Kft.-nél és a Network360 Kft.-nél.
A sorosozó plakátkampányra, ami a kormány értelmezése szerint „állampolgári tájékoztató feladatokkal kapcsolatos kommunikáció”, majdnem 29 milliárd forint ment el.
Néhány példa: 590 millió forintból reklámozták a Kincsem című filmet, 3 milliárdból népszerűsítették a vizes-vb-t, 930 millió forintért kommunikálták, hogy nagyszerű a Liget-projekt.
(Hvg)