Félmilliárdos állami hitelt kapott Kósa Lajos testvérének cége

  • narancs.hu
  • 2019. július 9.

Belpol

Gyorsan megkapták.

Bár csupán fél éve működik a Kósa Lajos testvérének részvételével alapított Bászna Gabona Kft., a társaság máris 500 millió forint állami hitelhez jutott, hogy megvalósítson egy mátészalkai nagyberuházást – tudta meg a 24.hu.

A cégben 40 százalékos tulajdonos Kósa Karolina Éva, Kósa Lajos testvére.

„A Magyar Országos Közjegyzői Kamara (MOKK) nyilvántartása alapján a hitelt a Regionális Fejlesztési Finanszírozó Zrt. nyújtotta június végén. Ez a cég többek közt a Kormány által támogatott hitelkonstrukciókban kiemelt közvetítőként történő közreműködéssel foglalkozik” – írja a cikk.

A 24.hu kiderítette,  hogy az összeget arra a beruházásra adták, amiről korábban az Mfor.hu közölt cikket. Eszerint Mátészalka határában egy közel 41 ezer négyzetméteres területen épül terménykezelő és -szárító rendszer.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.