Győztest hirdetett a Fővárosi Közgyűlés a közvilágítási oszlopok hasznosítására kiírt pályázat ügyében – írja a hvg.hu. Eszerint a következő öt évben is az Esma értékesítheti azt a több ezer plakáthelyet Budapesten, amik a villanyoszlopok két oldalán lógnak, így a köznyelv csak elefántfülnek becézi a hirdetőfelületeket.
A cég Orbán Viktor kedvelt oligarchájához, a Videoton-tulajdonos Garancsi Istvánhoz köthető. Aki nem mellesleg a választási kampány alatt 95 százalékos kedvezménnyel adta a pártok számára a cég reklámhelyeit. A lehetőséggel – nem véletlenül – azonban többnyire csak a Fidesz tudott élni.
Korábban az Orbán-kormány ezt a fajta hirdetést betiltotta (mondván, a lengőkaros táblák balesetveszélyesek, mert elterelik a közlekedők figyelmét), és ez a Simicskával konkuráló előző, külföldi tulaj számára lényegében az ellehetetlenülést eredményezte. Ez még, ugye, a G-nap előtt volt, akkor Simicska volt a preferált „nemzeti tőkés”. Ezt követően került jutányos áron Garancsihoz a cég, a reklámtáblák pedig hipp-hopp, hirtelen már nem voltak veszélyesek, a tiltást visszavonták, a reklámtörvényt követően pedig virágzásnak indult a biznisz – a reklámhelyekért két évig egyáltalán nem is fizetett az Esma a fővárosnak.
(hvg.hu)