Gyanúsítottként hallgatták ki a két mentőst, akik nem mentek be a csenyétei romatelepre

  • narancs.hu
  • 2020. június 19.

Belpol

Rendőri biztosítást kértek, de közben meghalt a beteg.

Foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújával hallgatták ki azt a két mentőst, akik január végén a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Csenyétén nem mentek ki egy beteghez - ezt az RTL híradójának erősítette meg a rendőrség.

Azután hívták ki a mentőt a faluba, hogy egy férfi rosszul lett, a kocsi azonban a település határán megállt, ott várakozott rendőri erősítésre. Csenyéte polgármestere a helyiek segítségével végül maga vitte ki a  férfit a mentősökhöz, de már nem tudták megmenteni az életét.

A mentőszolgálat azt állítja, azért kértek rendőri biztosítást, mert a telefonban megfenyegették őket, de a polgármester ezt tagadja.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.