Hadházy és Magyar leültek, és megbeszélték, miben értenek egyet, és miben nem

  • narancs.hu
  • 2024. április 29.

Belpol

Június 9-ig mindenki a maga dolgaival foglalkozik, utána folytatják az eszmecserét.

Hétvégén egyeztetett egymással Magyar Péter és Hadházy Ákosderült ki a független országgyűlési képviselő hétfői Facebook posztjából.

Megbeszéltük, miben értünk egyet és miben nem"

– írta Hadházy – "abban maradtunk, hogy június kilencedikéig mindenki foglalkozik a maga dolgaival, utána majd folytatjuk az eszmecserét, az általa aláírt szerződésekről is".

Mint ismert, nem véletlen, hogy a független országgyűlési képviselő szerződésekről beszél: múlt héten arról számolt be, hogy belenézett a Diákhitel Központ Magyar által is elismerten felülárazott szerződéseibe, és mondhatni, nem tetszett neki, amit ott látott. Hadházy akkor későbbre ígért konkrétumokat, de megjegyezte, hogy a kommunikációs megbízásokon túl vannak "közvélemény-kutatások, erősen megkérdőjelezhető árazással, tanulmányok, amik valószínűleg soha el sem készültek, vagy ha igen, akkor azok mosolyt fakasztóan primitívek és semmitmondóak és még sok, nagyon furcsa szerződés", amik jó része Magyar Péter vezérigazgatósága született. Hadházy hozzátette, "azoknak, akik feltétel nélkül bíznak Magyar Péterben, azt tudom javasolni, ne olvassák el az ezekről a szerződésekről szóló posztjaimat".

A képviselőt követői és Magyar Péter szimpatizánsai intenzíven támadni kezdték kommentekben, miután az igazságügyi miniszter exférjéről negatívan nyilatkozott, azután pedig végképp, hogy ügyeivel, szerződéseivel kezdett foglalkozni.

Magyar minderre azzal reagált, hogy egy kommentben Hadházyt a rogáni propagandával azonosította. Mire Hadházy már úgy fogalmazott: nem sokban különbözik Magyar reakciója a Fidesz módszereitől, ha mindenkit azonnal ellenségnek tekint, aki nem feltétlenül ért vele egyet.

"A múlt héten meglepő volt látni a reakciókat, miután beszámoltam arról: a Diákhitel Központ szúrópróbaszerűen kikért szerződései között nem csak a Balásy-birodalom megrendelései a durván túlárazottak és feleslegesek. A hozzászólások sokszor lehangolóak voltak, de annak mindenképpen örülök, hogy Magyar Péter kész volt beszélni ezekről is" – írta a találkozó után hétfőn Hadházy.

Hadházy azért hozzátette, hogy az általa látott dokumentumok közt "több olyan volt, amely többé vagy kevésbé gyanút keltett. Ezek jellemzően nem olyan nagy összegről, egyenként 10-50 millió forintról szólnak, de összességében százmilliós nagyságrendet tesznek ki. A többségét megkérdőjelezhető árú és hasznú tanulmányokra és képzésekre kötötték." A képviselő hozott egy példát is, amely a posztjában olvasható.

Természetesen Hadházy bejegyzésére Magyar is reagált, kommentjében azt írta: "én a konkrét szereződést és annak árazását 4 év távlatából fejből nem tudom véleményezni", azt ígérte, ha visszatér országjáró turnéjáról, hajlandó akár közösen is megtekinteni a dokumentumokat és háttéranyagokat.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.