Hollik István és Szijjártó Péter egyszerre harsogja, hogy Soros György elment Brüsszelbe „megbüntetni a magyarokat”

  • narancs.hu
  • 2018. április 16.

Belpol

A kormánysajtó pedig természetesen ugyanezt a hülyeséget szajkózza.

Ma Brüsszelben tárgyal Soros György az Európai Bizottság alelnökével, Frans Timmermansszal. A találkozóról egyelőre még semmit nem tudni, csak azt, hogy az EU fontos kérdéseiről lesz szó. Ez ez a legkevésbé sem zavarta a Fidesz–KDNP politikusait, akik megfejtették, hogy mi zajlik itt.

Hollik István KDNP-s politikus már ma bejelentette, hogy „Soros György azért érkezett Brüsszelbe, hogy megbüntesse Magyarországot; nem tudja elfogadni és nem is veszi tudomásul a magyar választások eredményét”, noha ilyenről természetesen senki nem beszélt. De az ilyen apróságok nem zavarták Hollikot, aki azt is megjegyezte, hogy „a zárt ajtó okán is lehet arra következtetni, hogy arról egyeztettek: a választások után miként fokozzák a nyomást Magyarországra, hogy ránk erőltessék az akaratukat”.

Majd jött Szijjártó Péter, aki szinte szóról szóra a fentieket mondta el. „Soros György brüsszeli tárgyalásain a magyar emberek megbüntetését akarja elérni, mert a magyarok nem az ő jelöltjeire, hanem a bevándorlást elutasító Fideszre szavaztak” – a jó Péter hétfőn Luxembourgban mondta az uniós tagállamok külügyminiszteri tanácskozásának szünetében, az MTI tudósítása szerint.

Mindeközben a kormánypárti Origo címlapja így néz ki:

false

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.