Karácsony: A Diákváros ügye a kormány egyik legnagyobb árulása

  • narancs.hu
  • 2021. július 4.

Belpol

Az MSZP-Párbeszéd Jámbor Andrást támogatja az előválasztáson. 

„A Diákváros ügye a kormány egyik legnagyobb árulása” – mondta Karácsony Gergely főpolgármester vasárnapi online sajtótájékoztatóján, amit a Diákváros tervezett helyszínén tartott. A miniszterelnök-jelölt szerint nem csak a vidékről Budapestre érkező diákokat, és a fővárosi önkormányzatot árulták el, amellyel megállapodtak a projektről, hanem saját magukat is, mert a Diákváros egy olyan szerencsés kivétel volt a kormány és a főváros „rossz viszony szabályrendszerében”, amiben egyett tudtak érteni.

Hozzátette, „pontosan tudjuk, Budapesten mennyire kevés a kollégiumi férőhely”, a fővárosba érkező vidéki fiatalok jelentős része albérletbe kényszerül, ami egyébként kedvezőtlenül hat a budapesti ingatlanárakra is. Karácsony sajtótájékoztatójáról az MTI is beszámolt, de a beszédéből annyit idézett, hogy „amikor igent mondunk a diákvárosra, akkor természetesen nemet mondunk a Fudan-beruházásra is. Az utóbbi egyik legnagyobb problémája szerinte, hogy kiszorítaná a diákvárost Budapest legértékesebb fejlesztési területéről”. 

Karácsony a tájékoztatón bejelentette azt is, hogy az MSZP-Párbeszéd szövetség a főváros 6-os számú választókerületében (Józsefvárosban és Ferencvárosban) Jámbor Andrást, a Szikra Mozgalom jelöltjét támogatja.

 

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.