Újabb állomásokkal bővül a MOL Bubi közbringa-hálózat a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és az Újbudai Önkormányzat együttműködésében - közölte lapunkkal a BKK.
A mai naptól a kerékpárok
- a Csóka utca és a Bogyó utca között,
- a Szent Gellért-templomnál,
- a Karolina út és a Tétényi út találkozásánál,
- a Vahot utca és a Wartha Vince utca sarkán,
- a Bikás Park metróállomásnál,
- a Szent Imre Kórház előtt,
- a Fraknó utca és a Bánk Bán utca sarkánál,
- a Bogdánfy utca és a Neumann János utca találkozásánál,
- a Hauszmann Alajos utca és a Fehérvári út kereszteződésében,
- az Etele téren, a Kelenföld vasútállomás mellett a metróállomásánál
is elérhetők lesznek. Az új, XI. kerületi gyűjtőállomások hivatalos átadása egybeesett a MOL Bubi megújulásának május 20-i, egyéves évfordulójával, amit egy sajtótájékoztató keretében ünnepeltek meg.
„Átalakuláson megy át a főváros, amelyben fontos szerepe van a MOL Bubinak, a most átadott új bringaállomások hozzájárulnak, hogy fenntarthatóbbá váljon a város” – mondta az eseményen Karácsony Gergely.
A főpolgármester szerint igazi bringás forradalom zajlik Budapesten, ami bár mindenkiben felvet különböző kérdéseket, de ez a változás tartósnak tűnik, hiszen a MOL Bubit nagyon szeretik a fővárosiak, sokkal többen használják, mint korábban.
A sajtótájékoztatón Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy amíg 2020-ban mintegy 170 millió forint veszteséget termelt a rendszer, az idei üzemeltetési évben – 2021. májusától 2022. május 19-ig – a 370 milliós üzemeltetési költséget fedezik a felhasználói- és szponzorációs bevételek, sőt várhatóan néhány tízmilliós többletre számíthat a társaság. Ez 200 millió forintos javulás 2020-hoz képest.
A BKK vezetője hozzátette: az előző rendszerhez mérten a legnagyobb növekedést a díjbevételekben érte el a MOL Bubi a felhasználók számának ugrásszerű növekedése miatt – úgy, hogy közben az árak csökkentek –, a BKK nagyjából megtízszerezi a bevételeket az első üzemeltetési évben.
Walter Katalin jelezte azt is, hogy második évben a hálózat bővítésével az üzemeltetési költségek is emelkednek – ez hozzávetőleg 420 millió forint körül alakulhat –, de a MOL Bubi által generált bevételek és a szponzorációs támogatások eredményeként a cég a következő évben is nullszaldós működésre számít.
„Magyarországon évente 12 ezer ember életébe kerül a légyszennyezés, amiből sajnos nagyban kiveszi a részét Budapest”
– erről már László Imre, a XI. kerület polgármestere beszélt. A városvezető szerint éppen ezért a kerület nemcsak 16 millió forinttal járul hozzá az új gyűjtőállomások kialakításához, hanem a jövőben minden egyéb támogatást megad ahhoz, hogy a kerület lakosai egészségesebben élhessenek.
Czikora Tamás, a MOL-csoport Mobilitás vezetője arról beszélt az eseményen, hogy a MOL nagy mértékben hozzájárult a városban elérhető mobilitási lehetőségek bővüléséhez, az egyéni és közösségi közlekedési formák elterjedéséhez, ideértve a biciklis közlekedést is.
Egy év rávert az előző négyre együtt
Megújulása óta egymás után döntötte a rekordokat a MOL Bubi hálózata, amely jelentős mérföldkőhöz ért, miután átlépte a 2 milliós utazásszámot. Ez azért is mérföldkő a rendszer történeténben, mert a MOL Bubi a megújulása első évében jobb eredményt ért le, mint korábban összesen négy év alatt. A budapestiek jellemzően 15 perces utakra használják a kerékpárokat, a szolgáltatás rugalmasan kombinálható a közösségi közlekedés egyéb eszközeivel.