Bognár László júniusban mondott le a pécsi önkormányzati képviselői mandátumáról, amikor már másfél éve vezette a Szigetvári Tankerületi Központot. Hadházy Ákos most az derítette ki a vidéki káderről, hogy minden nap szolgálati autó hozza-viszi az otthona és munkahelye között. Mivel Bognárnak nincsen jogosítványa, az ötven kilométert sofőr vezeti le.
„Egy olyan országban, ahol krétára is alig van pénz, és egy olyan országban, ahol a menzán a gyerekek egészen elképesztő, ételnek nevezett valamiket kapnak a pénzhiány miatt, az, hogy egy tankerületi vezető sofőrrel járjon be a lakhelyétől sok tíz kilométerre, ez elfogadhatatlan” – mondta az RTL Híradójának az ellenzéki politikus.
Az RTL.hu felidézi, hogy augusztus végén a szigetvári tankerületben több százezer forintot költöttek el borvacsorára és hajótúrára, de az utazáson nem a pedagógusok, hanem a tankerület dolgozói vettek részt.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint az esetek jelzik az ordító különbséget a tankerületi központok és az iskolák anyagi lehetőségei között: „az intézményekben folyamatosan szednek be pénzt, be kell vinni a gyerekeknek most már a nyomtatáshoz papírt, mindenféle eszközöket kérnek be, mert egyszerűen nincs megfelelő anyagi háttere annak, hogy az intézményt normálisan működtessék”.
Bognár László az RTL megkeresésére nem reagált.
„Ha akarták, ha nem, a tanár- és diákdemonstrációk miatt a tankerületi központok vezetői rivaldafénybe kerültek. Az irántuk ébredő közutálat és megvetés ugyanúgy az Orbán-rezsim központosító hatalomgyakorlásának a következménye, mint a közoktatás teljes szétesése” – írtuk a kiskirályként viselkedő tankervezetőkről csütörtökön megjelent, 42. lapszámunkban.
Ebben a véleménycikkünkben pedig arról írtunk, miért nincs szükség a tankerületekre és a tanárokat fenyegető vezetőikre: