Lassan, de biztosan: Orbán tényleg dobja Farkas Flóriánt

  • narancs.hu
  • 2018. december 19.

Belpol

Újabb posztról távozik.

Úgy tűnik elfogyott a levegő Farkas Flórián körül, áprilisban a választások után Orbán Viktor mentette fel romaügyekért felelős miniszteri biztosi tisztségéből, most azonban Farkas a saját maga által alapított egyesület vezetői székéből is távozik – tudta meg a 24.hu.

Bár a Fidesz nagyon védi Farkas Flóriánt, titokban már megtalálták az utódját

Az Európai Parlament képviselőinek megválasztása bő fél év múlva lesz, de a Fidesz már most maga mögött akarja tudni a cigányság jelentős részét. Ezért a kormánypárt már most is jelentős erőfeszítéseket tesz. Ugyanakkor érthetetlen, hogy erről a sikerről sem a Fidesz honlapja, a párt hivatalos kommunikációja nem számolt be, sem az eredményes tárgyalásokat folytató Kósa Lajos nem dicsekedett el vele a debreceni önkormányzati sajtójában vagy személyes Facebook-oldalán.

A Roma Integrációért Országos Szövetséget (RIOSZ) 2017 elején alapította Farkas Flórián, a portál információi szerint azzal a céllal, hogy az Országos Roma Önkormányzat (ORÖ) botrányai – főként az 1,6 milliárd forint kárt okozó Híd a munka világába program – után ez a szervezet szerezze meg a romák felzárkóztatásra szánt forrásokat. Farkas távozásával azonban ebből várhatóan nem lesz semmi.

Farkas korrupciós ügyeiről korábban itt számoltunk be részletesen.

Híd a milliárdok világába

Orbán Viktor a hátát lapogatta a Fidesz-Lungo Drom-szövetség újbóli megkötésekor, nem sokkal később utóbbi szervezet egyhangúlag választotta ismét elnökké. Az Országos Roma Önkormányzat - amely nemrég csődöt jelentett - Híd a munka világába programja pedig a korrupció, az uniós pénzek szabálytalan elköltésének a példája lett.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.