Novemberben egyértelművé vált, hogy a hármas metró felújítása során a vágányépítés nem fejezhető be az eredeti szerződés szerint, így az erre vonatkozó megállapodást módosítani kell. Az alagútfelújításért felelős Swietelsky Vasúttechika Kft. márciusban elküldte a javaslatát, amely 17-18 milliád forinttal magasabb összeget tartalmaz – értesült a Népszava.
A BKV 2017-ben kötött szerződést a vállalattal, amely akkor 47,8 milliárd forintért vállalta a munkát. A napilap szerint BKV számított rá, hogy a cég többletköltségeket kíván elszámolni, de a követelés nagysága erősen meglepte őket.
A 8 állomás akadálymentesítésére félretett 5,6 milliárd forintot is felajánlott a BKV a folytatásért cserébe, sőt akár 8 milliárdig is elmentek volna, a fennmaradó 10 milliárdos különbözetet azonban indokolatlannak tartják. Ha nem sikerül megállapodni, akkor a Swietelsky felmondhajta a szerződést és kérheti az addig elvégzett munka kifizetését.