Magyarország a szabadság hazája, ahol Orbán Viktor a pesti srác

  • narancs.hu
  • 2019. június 17.

Belpol

Gulyás Gergely és Schmidt Mária celebrált kiállításmegnyitót a Terror Házában.

„Az elmúlt két évszázad történelmi fordulópontjai közül a rendszerváltoztatás volt az, amelyet az ország szabad akaratából, jelentős áldozatok árán sikerre vitt – mondta Gulyás Gergely a Terror Háza 30 éve szabadon című kiállításának vasárnapi megnyitóján. „A múlt közös küzdelmei bizonyítják, hogy összetartozunk egymással, hogy minden magyar felelős minden magyarért, és hogy itt egyszerre, együtt van felelősségünk és feladatunk, sorsunk és életünk” – jelentette ki Gulyás az MTI tudósítása szerint, s hangsúlyozta: tudni és érteni kell, hogy nem magától értetődő a szabadság, amely azért valósulhatott meg, mert az emberek hajlandóak voltak a gondját viselni, és amikor módjuk volt rá, hajlandóak voltak harcolni érte.

false

 

Fotó: MTI-Mónus Márton

 

 

„Bár 1956-ban a túlerő leverte a forradalmat, a vérben és bűnben fogant kommunista rendszer halálos sebet kapott” – mondta a miniszter, aki szerint csak az MSZP vádolja a kormányt azzal, hogy ki akarják törölni a történelemből Nagy Imrét. „A szocialisták jogelődje kivégeztette a miniszterelnököt, majd három évtizeden át minden eszközzel megtorolta a legcsekélyebb kegyeletnyilvánítást is vele összefüggésben” – mondta Gulyás, majd e szavakkal zárta beszédét: „Ma Közép-Európa és benne Magyarország a szabadság hazája és Európa jövője; ennél többet aligha remélhettünk három évtizeddel ezelőtt”.

Természetesen Schmidt Mária, a Terror Háza főigazgatója sem maradt szó nélkül. Mint mondta, 1989. június 16-án, ’56 mártírjainak újratemetésén 300 ezernél is több ember vett részt, és „ők ott megismerhettek egy fiatal politikust, aki a pesti srácokhoz és lányokhoz méltó bátorságról tett tanúbizonyságot” – mondta Schmidt Orbán Viktor beszharminc évvel ezelőtti beszédére utalva.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre. 

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.