Már maguk a tervezők is elhatárolódnak attól a förmedvénytől, amit Szőcs Géza épít

  • narancs.hu
  • 2015. április 9.

Belpol

A Milánói Világkiállítás magyar pavilonjának tervezői kínosnak érzik, hogy a nevükhöz kötik az építményt.

Szinte soha nem látott szakmai konszenzus alakult ki arról, hogy a „látvány-ötlet pályázaton” második díjat nyert, Alakor nevű pályamű botrányosan rossz. Mégis ehhez ragaszkodik az expó magyar részét felügyelő miniszteri biztos, Szőcs Géza. A pályáztatás és a kivitelezés körülményeiről részletesen beszámolt már szakírónk.

Látványterv

Látványterv

Fotó: Facebook

Most a pavilon vezető tervezői – Ertsey Attila Dla, dr. Herczeg Ágnes, Stocker György DLA, Podoski György és Borsiné Arató Éva – nyilatkozatban határolódnak el a megvalósuló projekttől, mert a továbbtervezésből gyakorlatilag kiiktatták őket. Azt állítják, hogy az építési engedélyt kapott tervet nem is látták.

Hozzáteszik: „A médiában – itthon és külföldön – a pavilon szerzői közt továbbra is szerepel a nevünk, olasz újságok és kollégák keresnek meg bennünket, hogy publikáljunk –, kénytelenek vagyunk kijelenteni, hogy a pavilon megvalósuló, végső változatától elhatárolódunk, annak építészeti – műszaki színvonaláért, működőképességéért, a terem hangzásáért felelősséget nem vállalunk.”

  • Majd ezzel zárják nyilatkozatukat: „Kénytelenek vagyunk felhívni az érintettek figyelmét, hogy nevünket ne szerepeltessék sem a sajtóanyagokban, sem a hivatalos honlapon, mert ez ránk nézve kompromittáló.”
  • Már épül

    Már épül

    Fotó: expohungary.com

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.