Matolcsy György kritizálta a kormány népesedési politikáját

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 6.

Belpol

És nem is csak azt.

Matolcsy György jegybankelnök a novekedes.hu-n közölt rövid írásában arról értekezik, Magyarország miért nem tudott lépést tartani az elmúlt 30 évben a térséggel: röviden azért, mert rossz válaszokat adtunk a kihívásokra.

2010 óta jobb a helyzet, „sok mindent megértettünk, de nem mindent, ami a sikeres felzárkózáshoz szükséges.“

Már „értjük a pénz világát,“ „kiszámítható pénzügyi környezetet tartunk fent“, és "már számolunk az Amerikai Birodalom helyi érdekeivel, kivédjük az Unió túlzásait, falat húzunk a nemkívánatos migráció elé, régiós szövetséget építünk a V4 csoporttal, elismerjük Oroszország helyét Európában, a keleti nyitással összekötjük térégünket Kínával és Ázsiával.“

De a lényeg most jön.

Amit még mindig nem értünk:

"Kevésbé értjük azonban a technológia új kihívásait. Még nem értjük, hogy teljes versenyképességi fordulat nélkül a hozzánk érkezett import tőke csak szigetként működik tovább, mert nincs hová kötődnie."

"Nem értjük, hogy a világ élvonalába /első 200 közé/ tartozó egyetemek nélkül az új technológia nem képes tartósan mozgatni a felzárkózást. Amint azt sem értjük, hogy az állami egészségügy mai működésével nem lehet népesedési fordulatot elérni."

false

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.